دعده افزایش ظرفیت ای‌میل پست تا دو گیگابایت در ماه

۱۲ تیرماه ۱۳،

رییس مرکز توسعه مدیریت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات را شبکه‌ای دانست که در آینده محدودیت ارائه دامنه نخواهد داشت.
 
احمد بزرگیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افتتاح پست الکترونیکی شرکت پست گفت: در مقابل سرویس‌هایی که امروز در حال ارائه است، ۵۰ مگابایت ماهیانه برای این سرویس حجم قابل قبولی است اما زمینه‌ی این فضا تا دو گیگابایت هم قابل افزایش است و قرار است این فضا تا دو گیگابایت در ماه افزایش پیدا کند.
 
وی در ادامه با عنوان کردن وضعیت متفاوت بعضی از سازمان‌ها برای استفاده از این پست الکترونیکی افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌ها که حجم ماهیانه دو گیگابایت برای آن‌ها کافی نیست، وضعیت خاصی دارند و باید با سازمان فناوری اطلاعات مذاکراتی انجام شود تا فضای بیشتر از دو گیگابایت به این نهادها اختصاص یابد.
 
شرکت پست اخیرا با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، سرویس تازه پست الکترونیکی خود را افتتاح کرد. قرار است در فاز اول این طرح ۵۰ مگابایت به هر کاربر بصورت ماهیانه اختصاص داده شود و در آینده این حجم تا دو گیگابایت در ماه افزایش پیدا کند.
 
به گزارش ایسنا یکی از وظایف پایگاه‌های داده ارائه سرویس پست الکترونیکی است هم شرکت پست و هم سازمان فن‌آوری اطلاعات وظایفی دولتی دارند و به نقل از مسوولان همه چیز از لحاظ زیرساخت برای اجرای این طرح مهیاست.
 
بر این اساس با ایجاد سرویس‌های خارجی در داخل کشور، وابستگی ما به کشورهای خارجی قطع خواهد شد و برای مثال باید مانند کد پستی برای هر فرد یک میل الکترونیکی هم ایجاد شود.
 
در هر حال هدف پست از راه‌اندازی پست الکترونیکی تبدیل نامه‌ها به پست الکترونیکی و تبدیل پست الکترونیکی به نامه عنوان شده و این طرح در صورت حمایت‌های بیشتر می‌تواند به عنوان یکی از اهداف شرکت پست مطرح باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.