دعوا بر سر صندلی ۶A هواپیما!

به گزارش ایمنا وب سایت “اسکایکنر” که با سنجش و مقایسه پروازها، آمارهای تحلیلی ارائه می‌دهد، بیش از ۱۰۰۰ مسافر خطوط مختلف هواپیمایی را زیر نظر گرفت تا ببینید هر کدام، چه قسمتی از هواپیما را برای نشستن ترجیح می‌دهند و چه تعدادی دوست دارند وسط بنشینند، کنار پنجره باشند و یا کدام ردیف هواپیما محبوب‌تر از بقیه است.
دعوا بر سر صندلی ۶a هواپیما!
بر اساس اعلام این سایت صندلی ۶a بهترین جا برای آن‌هایی است که دوست دارند زودتر از بقیه از هواپیما پیاده شوند و در عین حال که به دستشویی هم نزدیک‌اند اما از مسیر شلوغی رفت و آمد به آن دور هستند.
مسوولان سایت در ادامه ابراز امیدواری می‌کنند که شرکت‌های هواپیمایی از این موضوع با خبر نشوند که این صندلی جای خوبی است و خواهان زیادی دارد وگرنه به فکر این می‌افتند که مبلغی اضافی برای آن بگیرند.
طی نظرسنجی این سایت، مسافران عموما صندلی‌های جلویی سمت چپ هواپیما را برای نشستن ترجیح می‌دهند و آن‌هایی که جلو می‌نشینند کمتر صدای موتور هواپیما آزارشان می‌دهد و غذای بهتری هم گیرشان می‌آید.
افرادی که مرتب در پرواز هستند، عقیده دارند سمت چپ هواپیما بهتر است چون پنجره‌هایش وسط قرار نگرفته و فضای بیشتری دارد تا فرد کنار پنجره به آن تکیه کند.
این نظرسنجی مطالعات قبلی صورت گرفته را هم تایید می‌کند که طی آن‌ها مشخص شده بود شش ردیف جلویی هواپیما محبوب‌ترین صندلی‌های هواپیما هستند که بیش از ۴۵ درصد به محبوبیت آن‌ها رای داده بودند. مابقی مسافران هم صندلی‌های میانه ی نزدیک به بال هواپیما را ترجیح می‌دهند تا کمتر تکان‌های هواپیما را احساس کنند.
گفتنی است بدترین جای ممکن در هواپیما هم صندلی ۳۱e است که در انتهای هواپیما قرار گرفته و به دستشویی و درهای خروجی نزدیک نیست.
برگردان: آتنا بیانی‌پور

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.