دعوت آمریکا از چین برای شرکت در رزمایش “لبه اقیانوس آرام”

۰۹م آذر ،

2-964.jpg

وزارت دفاع چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، دعوت آمریکا را برای حضور در رزمایش دریایی بزرگ بین‌المللی در اقیانوس آرام موسوم به رزمایش “لبه اقیانوس آرام” بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در صورت شرکت چین در این رزمایش یکی از معدود موارد نادر همکاری میان این دو کشور که روابط نظامی خوبی با یکدیگر ندارند، رخ خواهد داد.

گنگ یانشنگ، سخنگوی وزارت دفاع چین در خصوص تایید این مساله که ری مابوس، فرمانده نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ارتش آمریکا طی سفر اخیر خود به پکن از چین برای شرکت در این رزمایش دریایی بزرگ چند کشوری دعوت به عمل آورده، اظهار داشت که این مساله درست است.

وی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: طرف چینی از آمریکا بابت این دعوت تشکر می‌کند و بررسی مثبتی در قبال آن انجام خواهد داد.

رزمایش سال جاری لبه اقیانوس آرام با حضور بیش از ۲۲ کشور از جمله روسیه، ژاپن و هند در آب‌های هاوایی انجام خواهد شد اما چین در رزمایش امسال دعوت نشده است.

رزمایش بعدی لبه اقیانوس آرام در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد. چین و آمریکا به عنوان دو قدرت اقتصادی جهان در سال‌های اخیر روابط دفاعی پر فراز و نشیبی داشته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.