دعوت آمریکا و اتحادیه اروپا از بحرین برای خویشتنداری و مذاکره با مخالفان

۰۴م آذر ،

Received14.jpg

در شرایطی که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بحرین را به “خویشتنداری در برخورد با مخالفان” دعوت کرد، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز از تمامی طرف‌های درگیر در بحرین خواست تا بدون پیش شرط وارد مذاکرات مسالمت‌آمیز شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ نیروهای پلیس، تظاهرکنندگان و عابران پیاده در جریان درگیری‌ها میان مخالفان و نیروهای امنیتی در ماه قبل کشته شدند.

وی در ادامه افزود: با گذشت یک سال از انتشار یافتن گزارش مستقلی در خصوص سرکوب اعتراضات،‌ ما همچنان از بحرینی‌ها می‌خواهیم تا اهداف خود را به صورت مسالمت‌آمیز محقق کنند و نظام بحرین را در پاسخ به تظاهرات مسالمت‌آمیز به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد:‌ از زمان آغاز اعتراض‌ها در سال قبل، آمریکا دولت بحرین را به اجرای اصلاحات و حل مشکلات در عرصه حقوق بشر تشویق کرد.

نولاند با اشاره به اینکه بحرین بعضی از اصلاحات پیشنهادی را اجرا کرده، اعلام داشت که اصلاحات از جمله درخصوص موانع آزادی بیان و برگزاری تجمع‌ها محقق نشده است.

در همین حال، کاترین اشتون،‌ رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تمامی طرف‌ها در بحرین خواست تا بدون پیش شرط وارد مذاکرات مسالمت‌آمیز شوند و هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز را کنار بگذارند.

اشتون در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز صدور دستورات کمیته حقیقت‌یاب در بحرین به تلاش‌های بحرین برای اجرای این دستورات اشاره کرد، اما اعلام داشت که بحرین باید تلاش‌های بسیاری را در این راستا انجام دهد.

وی اظهار کرد:‌ اتحادیه اروپا آماده است تا در صورت درخواست بحرین حمایت‌های لازم در خصوص این عملیات‌ها را ارائه دهد.

کمیته حقیقت‌یاب به ریاست محمود شریف بسیونی، مسوولان بحرین را به توسل به خشونت‌های افراطی و غیرضروری علیه تظاهرکنندگان متهم ساخته و به دادستانی کل دستور داده تا در خصوص بیش از ۳۰۰ مورد شکنجه تحقیق کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.