دعوت از اهالی رسانه های غرب برای محکومیت توقف پخش پرس تی وی

دعوت از اهالی رسانه های غرب برای محکومیت توقف پخش پرس تی وی

مستندساز برجسته آمرکایی خواستار ایجاد موج محکومیت توقف پخش پرس تی وی شد.
به گزارش شبکه ایران، دنی سکِچِر فیلمساز و مستندساز برجسته ای است که در رشته روزنامه نگاری پروفسورای خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده و مدتهاست که در عرصه رسانه ای به فعالیت می کند.
وی در یادداشتی که در پایگاه پرس تی وی نیز منتشر شد، توقف پخش پرس تی وی را “اقدامی جنگی بر ضد اندیشه” دانسته و آن را محکوم کرده است.
سکچر در بخشی دیگر از این یادداشت با “آلوده” خواندن جایزه صلح نوبلی که به اروپا داده شد، از اعطای این جایزه با توجه به سرکوب اعتراضات مردمی و توقف پخش پرس تی وی توسط کمیته اتحادیه اروپا انتقاد کرده است.
وی در بخشی از این یادداشت می نویسد: “اکنون غرب می خواهد در تحریم فراتر از نفت عمل کند. آنها می خواهند اندیشه ایرانی ها را تحریم کنند و حتی مانع از رسیدن آنچه که شبکه های ایرانی آن را مهمتر می دانند به خود مردم ایران شوند. آنها می خواهند در زمانی کوتاه، فقط صدای خود را بشنوند. این برای سیستم پروپاگاندا لازم است که از رسانه های آزاد، رسانه هایی سرسپرده بسازد.”
سکچر در این یادداشت ضمن یادآوری مشکلاتی که پیش از این برای پرس تی وی ایجاد شده بود، تاکید می کند که دولت انگلیس پیشتر نیز بر روی امواج پرس تی وی پارازیت ارسال می کرده و اکنون نه تنها به ارسال پارازیت رضایت نمیدهد، بلکه پخش چندین شبکه ایرانی را متوقف می کنند.
وی در پایان ضمن مقایسه اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا و اعطای آن به کسینجر وزیر امورخارجه آمریکا پس از جنگ ویتنام، توقف پخش پرس تی وی را اقدامی مخالف ارزش های حتی غربی نظیر “آزادی بیان و رسانه ها” عنوان می کند.

وی در پایان یادداشت خواستار آن شد که روزنامه نگاران غربی در محکوم کردن “آخرین تحریم ضد ارزش های غربی” به او بپیوندند.
پایان مطلب/ 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.