دعوت از حزب آزادی و مردم‌سالاری برای نشست با وزیر کشور/ لزوم حضور رؤسای سه قوه در جلسات خانه احزاب

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

محتشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با اعلام اینکه به نشست با وزیر کشور دعوت شده‌ام، گفت: حضور رؤسای سه قوه و کمیسیون‌های مجلس با حضور یکی از اعضای دولت در جلسات خانه احزاب راه‌گشای مسیر اداره کشور است.

“مجید محتشمی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اعلام اینکه بنده به عنوان نماینده “حزب آزادی” و “مصطفی کواکبیان” به عنوان نماینده حزب “مردم سالاری” به نشست با وزیر کشور دعوت شده‌ایم درباره اولویت‌های احزاب در این نشست، اظهار داشت: چندین سال است فعالیت خانه احزاب به ویژه در دولت‌های نهم و دهم متوقف شده و عملا هیچ فعالیتی در جهت هم‌اندیشی و تعامل میان احزاب را شاهد نبوده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه خانه احزاب به صورت باشگاه احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و همچنین تشکل‌های مستقل مکانی برای گردهمایی بود، ادامه داد: این نشست‌ها در حالی بود که خانه احزاب هیچ امکاناتی از وزارت کشور به غیر از یک سالن اجتماعات برای اظهارنظر احزاب نداشت.   
 
سخنگوی جبهه اصلاح طلبان تصریح کرد: احزاب سیاسی رکن سوم دموکراسی در کشور هستند که نقش فعال و کلیدی در ایجاد منظومه  فکری منظم و ثبات اداره جامعه برعهده دارند، این مهم در کشور ما مورد غفلت واقع شده است.   
 
محتشمی اراده دولت یازدهم را در بازگشایی خانه احزاب مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: خانه احزاب مرکز ثقل حضور تشکل‌ها در تعامل و تضارب آرا است هرچند خانه احزاب یک مجموعه صنفی و دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده که به وزارت کشور مرتبط نیست اما خود احزاب می‌توانند در راه اندازی آن موثر باشند.   
 
وی با بیان اینکه ما احزاب جبهه اصلاح طلبان از اقدام دولت یازدهم و وزارت کشور استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: امیدواریم با پادرمیانی وزارت کشور، خانه احزاب مجددا بازگشایی شود؛ پیشنهاد ما این است جلسات خانه احزاب ماهیانه برگزار شده و وزارت کشور در دعوت از وزرا در این جلسات موثر عمل کند.

محتشمی با بیان اینکه حضور رؤسای سه قوه و کمیسیون‌های مجلس با حضور یکی از اعضای دولت در جلسات خانه احزاب راه‌گشای مسیر اداره کشور است، بیان داشت: در این هم‌اندیشی دیدگاه احزاب پیرامون وزارت‌خانه‌ها بیان شده و یک تعامل منطقی میان احزاب و بدنه دولت ایجاد می‌شود.
 
دبیر کل حزب آزادی در پایان با اعلام این خبر که کنگره حزب آزادی در بهمن ماه برگزار می‌شود، نصریح کرد: هماهنگی با شخصیتی که نشان آزادی متعلق به آن است انجام شده و این کنگره در ماه آینده برگزار می‌شود.   
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.