دعوت از خصوصی‌ها برای تامین پهنای باند

۹ م دیماه ،

شرکت زیر ساخت برای تامین پهنای باند کشور از شرکت های خصوصی داخلی فعال در این عرصه استقبال می کند.
مهدی خاکی در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه دولت با در نظر گرفتن سیاست‌های حاکمیتی توزیع پهنای باند را در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار داده اظهار داشت: این شرکت برای تامین پهنای باند از شرکت های داخلی هیچ مشکلی ندارد و از آنها در این حوزه استقبال می کند.
وی با بیان اینکه توزیع پهنای باند در استان‌های کشور باید به گونه‌ای باشد که از بستر شبکه زیر ساخت عبور کند ادامه داد: بر همین اساس زیر ساخت پهنای باند را در مرز ایران از شرکت‌ها می‌خرد وسپس پس از عبور از شبکه این شرکت به آنها می‌فروشد.
وی با اشاره به اینکه تعرفه خرید و فروش توسط دراین خصوص توسط کمیسیون تنظیم مقررات تعیین می گردد گفت: این تعرفه به گونه‌ای است که شرکت‌های بخش خصوصی متضرر نمی‌شوند.
خاکی افزود: شرکت ارتباطات زیر ساخت در زمینه تامین پهنای باند باید منایع ملی را تامین کند, بر همین اساس سعی دارد با کمترین قیمت بتواند پهنای باند مورد نیاز کشور را تامین کند.
مدیر روابط عمومی شرکت زیر ساخت با بیان اینکه درهم اکنون تنها شرکت خصوصی که اقدام به کابل کشی و تامین پهنای باند کرده, شرکت پیشگامان کویر است, ادامه داد:در شرایط حاضراز هیچ شرکت خصوصی دیگر پیشنهادی در این زمینه نداریم.
وی افزود: شرکت های خصوصی در صورت تمایل برای فعالیت در این عرصه می توانند پیشنهاد خود را به شرکت زیر ساخت ارایه کنند.
در اوایل سال قبل شرکت ارتباطات زیرساخت تامین بخشی از پهنای باند اینترنت کشور را طی قراردادی به بخش خصوصی واگذار کرد. براساس قرارداد منعقده میان شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت پارس گیتی ارتباط (PGE)، این شرکت مجری سرمایه گذاری در زمینه پهنای باند بین‌الملل در منطقه شد و در این راستا مقرر شد شرکت پارس گیتی خود به خریداری ظرفیت پهنای باند اقدام کرده و با قیمت روز آن را به شرکت ارتباطات زیرساخت بفروشد و در نهایت توزیع این پهنای‌باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گیرد.
شرکت پارس گیتی ارتباط، یک کنسرسیوم ایرانی متشکل از یازده شرکت دارای پروانه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت (PAP) است.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.