دعوت از نخبگان ایرانی خارج از کشور/تقبل مخارج نخبگان ایرانی جهت حضور در کشور

۰۸م آذر ،

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: ‌کسانی که زیر نظر بنیاد می باشند، پیگیری کرده و برای جذب در دانشگاه‌ها کمک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران؛ سعید سهراب‌پور صبح امروز در دوازدهمین نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با رؤسا و معاونان بنیادهای نخبگان سراسر کشور در سالن همایش‌های هتل سالاردره اظهار داشت:‌ گرد هم آمدیم تا تبادل نظر و تجربیات داشته باشیم.
          
وی ادامه داد:‌ نکته‌ای که همیشه تکرار می‌کنم، این است که همه را توصیه می‌کنم روابط را با استانداری و دانشگاه‌های استان مطلوب باشد و این رمز موفقیت است.           

سهراب‌پور تصریح کرد: استان‌هایی که بنیاد روابط خوبی در این دو زمینه دارد، کارها به نحو مطلوب پیش می‌رود.           

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به اینکه گلایه‌هایی وجود دارد که دانش‌آموزانی که در استان برتر انتخاب می‌شوند چرا در تهران رد می‌شوند، یادآور شد:‌ باید گفت ۱۰ درصد این دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند و در شورای نخبگان هم بعضا ممکن است تغییراتی صورت گیرد.     

 وی با بیان اینکه در آموزش و پروش خیران مدرسه‌ساز بسیار موفق بودند و چندین برابر بودجه‌های دولت توانسته‌اند کمک کنند، تصریح کرد:‌ اکنون که طرح شهاب مطرح است، حتما مسائل بودجه‌ای مطرح است و در آینده نیاز است سیستمی علاوه بر دولت از اینها حمایت کند و در استان‌ها به این منظور  آغاز به شناسایی خیران کنید.
           
وی خاطرنشان کرد:‌ در آینده مدرسه به اندازه کافی ساخته می‌شود و مسائل مهم‌تری مطرح است.
          
سهراب‌پور اظهار داشت:‌ تمام حمایت‌های بنیاد برای نخبگان در نهایت هدف نهایی جذب این اشخاص در کشور است، در این مسئله باید فکر کنیم.
          
وی با بیان اینکه در آینده روز به روز مسئله اشتغال در کشور مهم‌تر می‌شود، اکنون مکانیزم‌هایی داریم و برای هیئت علمی مرکز نخبگان تشکیل شده است، گفت:‌ کسانی که زیر نظر بنیاد می باشند، پیگیری کرده و برای جذب در دانشگاه‌ها کمک می‌کنیم.           

این مسئول با اشاره به اینکه بخش دیگر اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان است که مکانیزم جدیدی است، یادآور شد‌: در سال اول ۸۰ و در سال دوم ۶۰ درصد به شرکت‌هایی که نخبگان را جذب کنند کمک می‌کنیم.          

سهراب‌پور با بیان اینکه اکنون پروژه‌ای در حال انجام است که مرکز راهنمایی شغلی و اشتغال برای نخبگان، است، ادامه داد:‌ باید در رابطه با اشتغال برنامه‌ریزی داشته باشیم.          

وی با اشاره به اینکه مسئله بعدی دعوت از نخبگان ایرانی مقیم خارج است و در حال اجرایی شدن است، خاطرنشان کرد:‌ با تعدادی از این اشخاص تماس برقرار کردیم و برای حضور اعلام آمادگی کردند.           

سهراب‌پور افزود: حداقل کمکی که بنیاد می‌تواند انجام دهد، این است که مخارج حضور این اشخاص را در کشور تامین کند و اگر در استان چنین برنامه‌هایی است بنیاد این بخش از هزینه را تقبل می‌کند.           

وی اضافه کرد:‌ عده‌ای در خارج از کشور تحت بمباران تبلیغاتی قرار دارند با حضور در کشور می‌توانند ببینند چه اندازه از این تبلیغات و ادعاها درست است./ع


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.