دعوت شاه اردن از اخوان المسلمین برای انتخابات

معاون رهبر اخوان المسلمین اردن اعلام کرد : دیوان پادشاهی شخصیت بلندپایه ای را مامور تماس با این جنبش کرده است تا آنرا متقاعد به شرکت در انتخابات پارلمانی آینده کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ ” زکی بنی ارشید ” گفت: این شخصیت از ما خواسته است نامش را فاش نکنیم و با وی دیدار کنیم و ما این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

” بسّام العموش ” از رهبران جنبش اسلامی اخیرا برای دستیابی به توافقی که منجر به مشارکت جنبش اخوان المسلمین در انتخابات پارلمانی آینده در اواخر سال جاری میلادی شود بین این جنبش و دیوان پادشاهی میانجیگری کرده اما این تماسها نتیجه نداده است.عبدالله دوم پادشاه اردن روز چهارشنبه گفت اسلامگرایان با اعلام تحریم انتخابات پارلمانی در محاسبات خود بسیار اشتباه کرده اند.

وی افزود شمارش معکوس برای انتخابات عملا آغاز شده است و پارلمان منحل خواهد شد.حزب جبهه عمل اسلامی شاخه سیاسی جنبش اخوان المسلمین اردن خواستار تحقیق درباره خبرهایی شده است که حاکی از مداخله دیوان پادشاهی در انتخابات پارلمانی آینده است.این حزب از پادشاه اردن خواست جلوی کسانی را که میهن و بافت اجتماعی آنرا به بازی گرفته اند بگیرد و نهاد دیوان را از مداخله باز دارد.

” محمد عوّاد الزیّود”  مسئول پرونده ملی در این حزب نیز گفته است این موضوع اگر صحت داشته باشد فاجعه ای در حق میهن و دموکراسی که تصمیم گیرندگان دم از آنها می زنند است.وی اقدام دیوان پادشاهی را تقلب زودهنگام، مداخله آشکار در انتخابات، سوء استفاده واضح از اختیارات و چالشی آشکار برای احساسات اردنیها دانست.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.