دعوت نماینده دبیر کل سازمان ملل از ایران برای شرکت در کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای

به گزارش ایرنا از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، ˈیاکو لایاواˈ نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد و تسهیل کننده برگزاری کنفرانس منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای در سال ۲۰۱۲ که در رأس هیاتی به کشورمان سفر کرده است، روز دوشنبه با ˈمحمدمهدی آخوندزادهˈ معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

ˈیاکو لایاواˈ در این دیدار با اشاره به اهمیت استراتژیک و سیاست های جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخواست کرد تهران در این کنفرانس که قرار است در ماه دسامبر سال جاری در هلسینکی برگزار می شود، شرکت کند.

وی افزود: بر اساس مصوبه کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای در سال ۲۰۱۰ این کنفرانس قرار است، برای نخستین بار برگزار شود.

ˈمحمد مهدی آخوندزادهˈ معاون وزیر امور خارجه نیز در این دیدار به تشریح دستاوردهای دیپلماتیک و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران که برگرفته از سیاست مستقل کشورمان در سه دهه گذشته بود، پرداخت.

وی بر نظرات مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت سلاح های هسته ای و ضرورت ایجاد منطقه خاورمیانه و فراتر از آن جهانی عاری از سلاح هسته ای بر عزم راسخ کشورمان در مخالفت با سلاح های هسته ای و ضرورت تدوین کنوانسیون منع سلاح های هسته ای تأکید کرد.

سیام**۹۱۰۳**۱۵۷۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.