دغدغه‌ای از تاثیر تحریم بر توسعه صنعت نفت نداریم

۱۱ام بهمن ،

72-46.jpg

وزیر نفت با اشاره به این‌که مسیر سخت تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم، تاکید کرد دغدغه‌ای در بعد توسعه صنعت نفت از بابت اثرگذاری تحریم‌ها نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رستم قاسمی وزیر نفت در مراسم بهره‌برداری رسمی از طرح جامع پژوهشگاه صنعت نفت و هشت محصول نانوساختار کربنی این پژوهشگاه با حضور رییس‌جمهور، اظهار کرد: در چند سال اخیر با حمایت‌های مناسبی که از سوی دولت صورت گرفته‌ سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این صنعت انجام شده که ما بخشی از نتایج آن را در این پژوهشگاه می‌بینیم.

قاسمی با بیان اینکه امروز بعد توسعه صنعت نفت در اوج خود قرار دارد، گفت: ما در پارس جنوبی بیش از ۱۹ فاز همزمان با ۱۰۰ هزار نفر نیرو مشغول به کار هستیم.

وزیر نفت با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته گفت: در حال حاضر بسیاری از کالاها و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه توسط صنعتگران کشورمان تولید می‌شود و این نگرانی‌ها را در این زمینه برطرف می‌کند، البته درست است که ممکن است ما در این زمینه زمان داشته باشیم ولی من به جرات می‌گویم که ما مسیر سخت را پشت سر گذاشته‌ایم و دغدغه‌ای در بعد توسعه صنعت نفت از بابت اثرگذاری تحریم‌ها نداریم.

در این مراسم همچنین حدادی‌اصل رییس این پژوهشگاه، گفت: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما در حال حاضر نیروی انسانی است که دارا هستیم چرا که این نیروی انسانی ما اکنون در کشورهای دیگر آموزش می‌دهند و در صنعت نفت ما و مدیریت آن تمام لایه‌ها حرفه‌ای می باشند.

حدادی‌اصل با بیان اینکه رشد ما در عرصه صنعت نفت شتاب دارد و ما باید در این صنعت وابستگی‌هایمان را به طور کامل قطع کنیم، به تحریم نفتی دشمنان اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها سبب شد که تحقیقات ما بیشتر شود، خارجی‌ها رفتند و این سبب شد که ما قراردادهای بزرگی ببندیم و سعی کنیم تحریم‌ها را به نفع خودمان کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.