دغدغه‌ اولین رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان

۱۳م اسفند ،

22-468.jpg

دکتر مهدی بازرگان اولین رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که در سال ۶۵ مدیریت دانشگاه را برای اولین بار بر عهده گرفته است. او که متولد سال ۱۳۲۳ در شهر کرمان است، مدرک پزشکی عمومی را در سال ۱۳۴۷ از دانشگاه مشهد اخذ کرده است و فارغ‌التحصیل دوره تخصص بیهوشی دانشگاه تهران است.

دکتر بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی (ایسنا) منطقه کویر، از دغدغه‌هایش به عنوان اولین رییس دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید که در زیر شرحی از گفت‌وگوی وی آمده است:

مهمترین دغدغه اولین رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان چه بود؟

حضور پزشکان خارجی در کشور سبب شده بود یکی از دغدغه‌هایم تربیت و پرورش نیروی ماهر و متخصص در کنار رفع کمبود فضای آموزشی و امکانات باشد و در آن دوران هرچند مشکلات بسیاری پیش رو داشتم اما در کنار سایر مسئولان با عشق کار کردیم و یکی از افتخارات امروز نظام جمهوری اسلامی تربیت نیروی انسانی متخصص و عدم وابستگی به پزشکان خارجی است که این مهم نیز با درایت و مدیریت خوب مسئولان نظام محقق شده است.

آینده دانشگاه علوم پزشکی کرمان را چگونه می‌بینید؟

دانشگاه های علوم پزشکی کشور به ویژه کرمان اکنون در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و پزشکی پیشرفت‌های خوبی را داشته‌اند و با توجه به اینکه سکانداران امروز این دانشگاه جزء دلسوزان و خدمت گزاران نظام می باشند، آینده این دانشگاه را بسیار روشن و امیدوار کننده می‌بینم.

البته با توجه به اینکه در سال‌های اخیر اختیاراتی از جمله تصمیم‌گیری‌ها به دانشگاه واگذار شده است و سرنوشت این دانشگاه به دست کرمانی‌هاست و با توجه به علاقه‌مندی و دلسوزی مسئولان این دانشگاه، آینده‌ای خوبی برای علوم پزشکی کرمان رقم می‌خورد و زمانی که می‌بینم دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با همت و حمایت‌های مسئولان پله‌های ترقی را طی می‌کند از وجود این نیروهای انسانی متخصص و ماهر لذت می‌برم.

به عنوان یک پزشک پیشنهاد جنابعالی به دانشجویان این عرصه چیست؟

دانشجویان باید بدانند پزشکی یک شغل نیست، بلکه ودیعه‌ای الهی است که خداوند این ودیعه را در اختیار پزشکان قرار داده است تا به همنوعان خود خدمت کنند و این علم را نمی‌توان با پول معامله کرد، بنابراین دانشجویانی که به این عرصه وارد می‌شوند، اولین آرزویشان باید خدمت رسانی به مردم باشد و باید عاشق این حرفه بود و به هیچ چیز دیگر فکر نکرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.