دغدغه آب مردم جنوب تهران برای همیشه حل می شود

دوشنبه ۵ تیر – ۰۴:۴۱:۱۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با اجرای کامل طرح آبرسانی از سد ماملو به تهران؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با اجرای کامل طرح آبرسانی از سد ماملو به تهران، دغدغه آب مردم جنوب تهران برای همیشه حل می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، “محمد پرورش” امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در زمان کنونی آب سطحی به جنوب تهران کمتر می رسد اما با اجرای طرح آبرسانی از سد ماملو به تهران، آب جنوب تهران تغییر یافته و دغدغه مردم برای همیشه برطرف می شود.
وی ادامه داد: از ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب سد ماملو قرار است که ۹۰ میلیون مترمکعب به جنوب تهران فرستاده شود.
وی اظهار داشت: برای این طرح ۸۷ کیلومتر خط انتقال و مخازنی در حال ساخت است که با اجرای کامل این طرح، آب جنوب تهران تضمین می شود.
پرورش زمان بهره برداری کامل از طرح آبرسانی از سد ماملو به تهران را سه ماهه سوم سال جاری اعلام کرد و گفت: آب سد ماملو با ۸۷ کیلومتر خط انتقال تصفیه شده و به جنوب تهران می رود.
وی درخصوص عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: این شرکت در زمان کنونی چهار میلیون و ۴۵۰ هزار مشترک دارد که تا پایان سال ۲۵۰ هزار مشترک جدید نیز به آن افزوده می شود و تعداد مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران تا پایان سال جاری به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک خواهد رسید.
وی ادامه داد: برنامه ریزی شده است که در سال جاری یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب توسط این شرکت تولید شود که به جمعیت ۵/۱۲ میلیون نفری تهران خواهد رسید.
وی بخشی از ۲۵۰ هزار اشتراک جدیدی که در سال جاری به تعداد مشترکان اضافه می شود را شامل طرح های مسکن مهر اعلام کرد.
پرورش تصریح کرد: تا پایان سال ۹۰، حدود ۵۰ درصد در سطح شهر تهران تحت پوشش وزنی و جمعیتی شبکه فاضلاب قرار گرفته اند و برنامه ریزی شده است که تا پایان سال جاری ۳۲۵ هزار واحد جدید فاضلاب مشترک شده و خدمات رسانی شود.
وی بررسی نقاط کور شبکه ها، راه بندازی فاضلاب جنوب و آسیب شناسی های انجام شده را علت این افزایش دانست.
وی بودجه سرمایه ای شرکت آب و فاضلاب استان تهران را در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سه هزار میلیارد ریال از این مبلغ اعتبار ملی و ۱۱ هزار میلیارد ریال دیگر از منابع جدید، فاینانس داخلی، بانک توسعه اسلامی و غیره تامین می شود.
به گفته وی، در سال ۸۸ بیش از ۶۵۰ کیلومتر، در سال ۸۹ بیش از یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر و در سال ۹۰ یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در استان تهران ایجاد شده ضمن آنکه در سال جاری نیز توسعه یکهزار و ۸۰۰ تا دو هزار کیلومتری شبکه برنامه ریزی شده است.
وی برنامه ریزی ها برای توسعه شبکه آب و فاضلاب را شامل توسعه و اصلاح شبکه ها، خط انتقال، خطوط انتقال فاضلاب، ایجاد مخزن و حفر چاه بیان کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۵۱۶۴۱۱۴۲۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.