دغدغه طرح انتصاب در پست‌های مدیریتی مطالبه اصلی زنان نیست/ دولت‌ها به فکر رفع تبعیض‌ها باشند

فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی شورای هماهنگی اصلاحات گفت: دغدغه طرح انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی موضوع اصلی برای زنان نیست لذا دولت‌ها باید آنچه که موقعیت زنان را در جامعه تضعیف می‌کند و مشکلاتشان را فراتر از مردان رقم می‌زند، توجه کنند.

“ژاله فرامرزیان” در گفتگو با خبرنگار حوزهاحزاب باشگاه خبرنگاران، انتظارات بانوان از دولت تدبیر و امید را مشابه انتظار کل جامعه دانست و اظهار داشت: مطالبه بانوان از دولت یازدهم مانند همه  مردم جامعه  اولویت‌هایی نظیر حل مشکلات مردم در حوزه بین‌الملل، اقتصادی، آزادی‌های موجود در قانون اساسی است.

سخنگنوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه نقش زنان در مشارکت عمومی مشابه مردان است، تصریح کرد: زنان هم‌پای مردان در جامعه حضور دارند اما در زمان استفاده از توانمندی‌ها و رعایت حقوق و تصویب مصوباتی که به نحوی پاسخگوی دغدغه‌ها و مسائل آن‌هاست در درجه دوم قرار می‌گیرند که امیدوارم همانطور که از این قشر انتظار می‌رود حضور و کمک در جامعه برای گذر و حرکت به سمت توسعه و پایداری داشته باشند دولتها نیز  توجه لازم را به این قشر داشته باشند.

وی  با اشاره به نقش زنان در ادامه تاکید کرد: اگر جامعه زنان فرهیخته و توانمند فارغ از دغدغه باشد به تبع آن خانواده‌ای به دور از مشکلات و فرزندانی با تربیت مناسب پرورش می‌یابند و آینده کشور آینده‌ای قابل اعتماد و تضمین شده خواهد بود.

فرامرزیان با اشاره به تلاش دولت‌ها برای انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی اظهار داشت: دغدغه طرح انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی موضوع اصلی برای زنان نیست لذا دولت‌ها باید آنچه که موقعیت زنان را در جامعه تضعیف می‌کند و مشکلاتشان را فراتر از مردان رقم می‌زنند توجه کنند.

وی همچنین اظهار داشت: دولت‌ها باید مکانیزمی را فعال کنند که مجموع مصوبات، قانون، رویه اجرایی و پیگیری مسائل منجر به رفع تبعیض‌ بین زنان و مردان در جامعه باشد.

سخنگوی شورای هماهنگی اصلاحات مطالبات بانوان را از دولت تدبیر و امید اینگونه مطرح کرد: برنامه ریزی دقیق و منسجم در ارتباط با توانمندسازی زنان باید در دولت یازدهم  صورت گیرد به نحوی که زنان از طریق دریافت‌ها و آموزش‌های لازم در جریان اتفاقات جامعه قرار گیرند تا بتوانند متناسب با جریانات حاکم حرکت کنند.

سخنگوی شورای هماهنگی اصلاحات خاطر نشان کرد: عقب افتادن زنان از جریانات جامعه سبب عدم تعامل بین مرد و زن، مادر و فرزند و اعضای خانواده می‌شود که عدم این تعادل می‌تواند تغییرات اساسی را در جامعه به وجود آورد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.