دفاتر اطلاع رسانی در ۴۰ کشور هدف گردشگری راه اندازی می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست تخصصی ارتباطات و گردشگری که پنج شنبه ۳۰ مرداد در شهر شیراز برگزار شد از راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در ۴۰ کشور هدف گردشگری خبر داد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،امین عارف نیا با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان جهانی جهانگردی ۱ میلیاردو ۱۸۸ میلیون نفر گردشگر در سال ۲۰۲۲ جابجا شده اند گفت: سهم ایران از این میزان گردشگر بسیار ناچیز است و با توجه به قابلیت های گردشگری در سرزمینی با بیش از ۳۱ هزار آثار و جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و قرار گرفتن در فهرست ۱۰ کشور برتر جهان از این لحاظ  باید در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات بسیار وسیع تر کار کرد.

عارف نیا با اشاره به اینکه کشور ترکیه درآمدی معادل ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ از جذب گردشگر کسب کرده است افزود: ترکیه در مقایسه با کشور ما در درجه پایین تری از لحاظ جاذبه های متنوع تاریخی و فرهنگی قرار دارد با این حال موفقیت این کشور در جذب گردشگر به خاطر تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب بازریابی و بازر سازی بوده است .

وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تحول عظیمی در حوزه تبلیغات و گردشگری کشور بوجود آمده است و شاهد حضور بیش از ۱۳۰ گروه شبکه های مختلف تلویزیونی، روزنامه ای و مستند ساز معتبر بین المللی به منظور تهیه گزارش از وضعیت گردشگری ایران بوده ایم که با تهیه گزارش های خبری و مستند، تصویری مطلوب، امن و آرام از جلوه های تاریخی و تمدنی کشور ارائه کرئه اند.

وی تاکید کرد: ما با تاکید بر استمرار این روند و با استفاده از ظرفیت رسانه های بین المللی باید تلاش  کنیم در جذب گردشگران خارجی گام های جدی برداریم .

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.