دفاع تمام قد محرمی از دنیزلی/ آن‌هایی که تیم را به این روز انداخته‌اند کجا هستند؟/آقای رویانیان،چرا نمی‌گویی چه بلایی سر تیم آورده‌اند؟

مجتبی محرمی مدت‌هاست مصاحبه نمی‌کند. او خیلی وقت است که سکوت کرده اما این بار در گفت‌وگویی با خبرآنلاین، از وضعیت باشگاه پرسپولیس صحبت می‌کند. در شرایطی که برخی از پیشکسوتان به دنیزلی حمله کرده‌اند، محرمی دفاع جانانه‌ای از این مربی می‌کند و مسائل باشگاه پرسپولیس را از یک زاویه دیگر می‌بیند؛ زاویه‌ای که کمتر کسی به آن نگاه می‌کند.

*شما هم حتما انتقادهای شدیدی که برخی از پیشکسوتان از دنیزلی کرده‌اند را شنیده‌اید؟

الان دو تا بازی است که پرسپولیس در هر کدام چهار تا خورده. در لیگ نتایج خوبی نگرفته. طبیعی است که یک سری بیایند حمله کنند به دنیزلی و نتیجه این حرف‌ها چیزی نیست جز این‌که حاشیه درست شود. کسانی که انتقاد می‌کنند دوستان ما هستند ولی باید واقعیت را دید. حالا چون دنیزلی خارجی است و ما با او رفت و آمد نداریم این معرفت است که به واقعیت‌هایی که وجود دارد اشاره نکنیم؟

*چه واقعیت‌هایی؟

ما که می‌نشینیم برنامه نود را نگاه می‌کنیم می‌بینیم کارشناسان داوری می‌گویند گل نفت به پرسپولیس آفساید بود، گل شهرداری تبریز آفساید بود، گل سوم سایپا آفساید بود. داماش گلش آفساید بود و یک پنالتی هم برای پرسپولیس نگرفتند. مگر فاصله تیم‌ها در مسابقات فوتبال چند تا گل است؟ یکی یا دو تا گل است دیگر. این‌طوری دارند به پرسپولیس گل آفساید تحمیل می‌کنند. من خودم را جای مربی پرسپولیس می‌گذارم. تا حالا دیده‌اید دنیزلی که این همه بلا از جانب داوری سرش آمده یک بار علیه داوری حرف بزند؟ هر کسی جای او بود هر چیزی دلش می‌خواست علیه داورها می‌گفت ولی این مربی جنتلمن بودنش را نشان می‌دهد. یک کلمه هم حرف نمی‌زند در مورد داوری. نه داد و بیداد می‌کند، نه هیاهو درست می‌کند. می‌داند که داور یک اشتباهی می‌کند و تمام می‌شود می‌رود. چرا کسی نمی‌آید این حرف‌ها را بزند؟ یا وقتی پرسپولیس گل‌هایی می‌خورد که دور از ذهن است، مثل گل ۴۰ متری، دنیزلی چه کار کند؟ مگر دنیزلی گفته حقیقی را بفروشید؟ باشگاه گفت می‌خواهیم حقیقی را بفروشیم و درآمد کسب کنیم، دنیزلی هم گفت بفروشید. مگر سپاهان و استقلال در آسیا چه کار کرده‌اند؟ چرا نمی‌گویند دنیزلی تیمش صدر جدول است و بیشترین گل زده را دارد. چرا نمی‌گویند برای بازی با الشباب ۸۰ هزار نفر می‌آیند ورزشگاه ولی برای استقلال که قهرمان جام حذفی شده این تعداد تماشاگر نمی‌رود. این‌ها برای چیست؟ برای این‌که تیم خوب بازی می‌کند و تماشاگرپسند. مگر همین تیم نبود که اول فصل هزار تا تماشاگر داشت؟ الان این همه تماشاگر دارد، خب تاثیر دنیزلی است. پرسپولیس چهار بار بود دربی را نبرده بود و در دل همه گیر کرده بود که دربی را نبرده‌ایم. ولی دنیزلی دربی را برد. بعد دید تیمش در لیگ شانس ندارد، انرژی‌اش را گذاشت روی بازی‌های آسیا. البته من هم ناراحت می‌شوم که پرسپولیس چهار تا گل می‌خورد. دنیزلی هم ناراحت می‌شود. ولی باید ببینید که ما چطوری گل خوردیم. در بازی با سایپا ۵ دقیقه اول دو تا گل می‌خوریم که دست مربی نیست. شاکله تیم هم می‌پاشد. دنیزلی چه گناهی کرده؟ همین بازی با تراکتورسازی اگر آن پنالتی رفته بود توی گل شرایط عوض می‌شد. چرا کسی این‌ها را نمی‌بیند؟ چرا می‌خواهند تیم را به حاشیه ببرند؟ هوادار باید حواسش را جمع کند که دنیزلی این همه نقاط مثبت داشته و حالا در دو بازی اتفاقاتی افتاده که تیم این‌طوری باخته.

*بعضی‌ها می‌گویند مصاحبه علی کریمی بعد از بازی با الغرافه تیم را به حاشیه برده است.

علی کریمی را همه می‌شناسند. حالا او یک حرفی زده. یک کلمه گفته بعد رفته باشگاه صحبت کرده و گفته که من قصد دخالت در کار دنیزلی را نداشتم. چی شده که شما خبرنگاران این حرف را می‌زنید؟ یک تی‌شرت می‌پوشد می‌رود سر تمرین، هر کسی یک چیزی می‌نویسد. تا می‌رود برایش حاشیه درست می‌کنند. یک مسئله اساسی که وجود دارد این است که آقایان تیم را به این حال و روز اندخته‌اند و رفته‌اند، یک کلمه هم صحبت نمی‌کنند. حالا رویانیان و دنیزلی باید چوبش را بخورند. دایی تیم را قهرمان کرده بود، اما او را کنار گذاشتند، آن هم با آن وضعیت که دستشان برای همه رو شد که همه فهمیدند سناریو چی بود. بازیکنان مورد نظر استیلی و دایی را نگرفتند. یک تیمی بسته‌اند که مهاجمش از اول فصل تا حالا دارد فیکس بازی می‌کند، دو تا یا سه تا گل زده برای پرسپولیس. از اول فصل تا حالا همه گفته‌اند این تیم بد بسته شده، حالا چی شده همه اتفاقات را از چشم دنیزلی می‌بینند؟ آن‌هایی که تیم را به این روز انداخته‌اند کجا هستند؟ چرا نمی‌آیند جواب بدهند؟ یک سال و نیم بالای سر تیم بودند و پول وینگادا را ندادند، پول آرفی را ندادند، حالا تن هوادار باید بلرزد که مبادا از تیم امتیاز کسر بشود. این همه در ورزشگاه‌ها فحش می‌دهند، فقط از پرسپولیس امتیاز کسر می‌کنند. آخر انصافتان را شکر. در ۲۴ ساعت امتیاز کم می‌کنند، حالا می‌خواهند دو امتیاز را برگردانند، سه هفته است دست روی دست گذاشته‌اند و کاری نمی‌کنند. آقای رویانیان چرا نمی‌آیی حقیقت‌ها را بگویی که این‌ها چه بلایی سر پرسپولیس آورده‌اند؟ دنیزلی با کدام ابزار باید کار کند؟ یک سری بازیکنان توانشان همین است. یک سری بازیکنان را بگذارند در لیست مازاد، آن وقت ‌ببینید کدام تیم می‌آید سراغشان. ترکیب پرسپولیس را ببینید، دنیزلی قید یک سری‌ها را زده و از مدت‌ها قبل هیچ کدامشان را در لیست ۱۸ نفره هم نمی‌گذارد.

*عده‌ای می‌گویند دنیزلی حرف از لیست مازاد زده و این باعث شده عده‌ای از بازیکنان که می‌دانند فصل بعد در پرسپولیس نیستند، کم کاری می‌کنند. شما این را قبول دارید؟

اگر باشگاه یا مربی لیست مازاد را اعلام کرده که حتما به بازیکنان اعتماد داشته. ولی اگر روزنامه‌ها در این مورد می‌نویسد که نباید گوش کرد. اصلا آقای بازیکن، فکر کن در لیست مازاد هستی. مگر پول نمی‌گیری؟ مگر نمی‌بینی پرسپولیس این همه هوادار دارد؟ اگر کم کاری کنی حاشا به غیرتت که کم کاری می‌کنی. من نمی‌گویم کسی کم کاری کرده ولی اگر کسی کم کاری کرده خودش می‌داند و خدای خودش. کسی که می خواهد در کار دنیزلی بگذارد و او را کله کند، جواب خدا را چه می‌دهد؟ ضمنا من نمی‌دانم چرا یک سری بند کرده‌اند به کریمی. یک سری‌ها می‌دانند کدام بازیکنان به درد پرسپولیس می‌خورد، برایش حاشیه درست می‌کنند. مگر میثاق معمارزاده پارسال فولاد نبود. مگر به تیم ملی دعوت نشد؟ یک گل بد خورد دنیا را روی سرش خراب کردند و او را به این وضعیت انداختند. حالا دارند خرابش می‌کنند. این همان میثاقی است که به تیم ملی دعوت شد. باید ببینید در پرسپولیس چه اتفاقی افتاده که بازیکنان این‌طوری شده‌اند. رویانیان باید جلوی این کارها را بگیرد. وگرنه فصل بعد هم از این اتفاقات می‌افتد. یک سری بازیکنان شخصیت تیم هستند مثل مهدوی‌کیا و کریمی. با یک بازیکنی مثل کریمی باید طوری برخورد کرد که به نفع تیم باشد. از طرفی پرسپولیس مجبور است با همین بازیکنان بسازد چون بازیکن دیگری ندارد.

*محمد مایلی‌کهن گفته دنیزلی یکی از ضعیتف‌ترین مربیان از نظر فنی است؟

من اخلاق مایلی‌کهن را دوست دارم. بزرگ‌تر من است. ولی دنیزلی همین چند سال قبل بشیکتاش را قهرمان لیگ ترکیه کرده. این همه مربی بزرگ و مطرح می‌روند به ترکیه ولی او تیمش را قهرمان کرده. همین پرسپولیسی که چیزی از آن باقی نمانده بود را جمع و جور کرده و برده بالای جدول. من نظرم مثل نظر آقای مایلی‌کهن نیست. ولی من مایلی‌کن را دوست دارم و به او اعتقاد دارم. با این حال معتقدم این‌طوری نیست که دنیزلی از نظر فنی ضعیف باشد. کارنامه‌اش مشخص است. به نظر من تضعیف پرسپولیس به خاطر آقایانی است که مدت‌ها در این تیم بودند اما حالا رفته‌اند و هیچ حرفی هم نمی‌زنند. حالا من می‌خواهم یک مسئله شخصی خودم  را بگویم که مردم بفهمند و قضاوت کنند. من، مجتبی محرمی با این سابقه ملی و باشگاهی، برای مربیگری در تیم‌های پایه پرسپولیس به باشگاه رفتم و قرارداد سفید امضا کردم و آمدم بیرون. یک کلمه هم در مورد مسائل مالی صحبت نکردم. آن وقت آقایان به یک مربی جوان تیم‌های پایه که نمی‌خواهم اسمش را بیاورم ۳۰ میلیون دادند و به من ۳ میلیون تومان. تازه از پول من ۱۵۰ هزار تومان هم مالیات کسر کردند. منت هم گذاشتند که به خاطر این‌که دخترت می‌خواهد به ایران بیاید تا تو را ببیند پول دادیم. دختر من بخواهد بیاید ایران فقط ۴ میلیون پول بلیتش می‌شود. این یک نمونه‌اش است و بقیه را خودتان قضاوت کنید.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.