دفاع کرد زنگنه از سرعت واگذاری شرکتهای دولتی / گروه آریا شرکتهای دولتی را به قیمت بالایی خرید

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس سابق سازمان خصوصی سازی که در جریان پرونده فساد اقتصادی هم به عنوان مطلع به دادگاه فراخوانده شده بود، در نشست کافه خبر از عملکردش در خصوصی سازی دفاع کرد. کردزنگنه با تاکید بر این موضوع که فرایند سالم خصوصی سازی به تائید تمامی دستگاههای نظارتی رسیده از وزارت اطلاعات تا دیوان محاسبات.
وی در مورد فروش های صورت گرفته به گروه آریا گفت: « در آن زمان گروه آریا چهار شرکت را با قیمتی معادل ۳۷۰ میلیارد تومان از سازمان خصوصی سازی خریداری کرده است، این قیمت به مراتب بیش از ارزش واقعی شرکتهای فوق بوده و در حال حاضر هم که بحث واگذاری این شرکتها وجود دارد. به رغم اینکه در این شرکتها کارهایی هم انجام شده به زحمت می توان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بر روی آنها قیمت گذاشت. »
کرد زنگنه افزود: « من در هیچ یک از مزاید هایی که گروه آریا در آن برنده شد حضور نداشتم و پاکت های مزایده با حضور معاونان سازمان خصوصی سازی گشوده شد. »
وی در پاسخ به ایی پرسش که آیا از سرعت بالای واگذاری شرکتها در دوران مدیریت خود هنوز هم دفاع می کنید گفت: « بعد از ابلاغ اصل ۴۴ درواقع یک فرصت مناسب برای اصلاح ساختار دولت و کاهش تصدی گری به وجود امد که ما در آن زمان نگران بودیم که بتوانیم از این فرصت بهترین بهره برداری را به نفع اقتصاد کشور بکنیم و من تاکید داشتم ضمن رعایت تمامی ملاحظات قانونی، کار با سرعت پیش برود. »
رئیس سابق سازمان خصوصی سازی با اشاره به ناقص اجرا شدن قوانین خصوصی سازی در کشور گفت: « در کشورهایی مانند چین که روند موفقی در خصوصی سازی را اول با آزاد سازی اقتصادی آغاز کردند ولی در ایران این اتفاق نیفتاده است. »

گفتنی است غلامرضا حیدری کرد زنگنه در سال ۸۹ بازنشسته شد. آخرین پست های دولتی وی ریاست سازمان امور مالیاتی و ریاست سازمان خصوصی سازی بود.
۲۲۲۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.