دفتر کارتان را سبز کنید

جام جم آنلاین: کامپیوترهای رومیزی که دیگر به جزئی جدایی‌ناپذیر از دفاتر کار تبدیل شده،‌ هر روزه مشغول بلعیدن برق، تولید سروصدا، گرم کردن محیط، اشغال فضا، زشت کردن منظره دفتر کار و بعضی وقت‌ها هم کار هستند.

هزینه‌های سرسام‌آور خرید هر کامپیوتر، برقی که مصرف می‌شود، نرم‌افزارهای گران‌قیمتی که برای هر دستگاه جداگانه خریداری می‌شود و تعمیر و نگهداری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این همه کامپیوتر، مهندسان کمپانی ال‌جی را به فکر انداخت تا چاره‌ای نو بیندیشند.

یکی از این مهندسان که حتما از بقیه باهوش‌تر بود ناگهان متوجه شد خودش دارد همزمان علاوه بر این‌ که از طریق کامپیوترش به موزیک گوش می‌دهد، نامه هم تایپ می‌کند و سیستم ضدویروس کامپیوترش هم دارد ویروس‌یابی می‌کند و علاوه بر همه اینها تمام تصاویری که روی حافظه دوربینش ذخیره کرده بود یکی یکی در حافظه کامپیوتر کپی می‌شود. او با خودش فکر کرد خب اگر هر کدام از این عملیات‌ها را یکی از همکارانش برای کامپیوتر او برنامه‌ریزی کرده بود، دیگر آنها احتیاجی به داشتن یک کامپیوتر جداگانه نداشتند و وجود یک نمایشگر و کیبورد و موس روی میزشان کفایت می‌کرد.

این ایده البته که چندان هم جدید نبود. سال‌هاست ایده ایستگاه‌های کاری (work station)مطرح شده است. ساختار یک ایستگاه کاری در واقع به گونه‌ای طراحی شده تا کاربر از داشتن کیس کامپیوتر بی‌نیاز باشد و همه محاسبات و عملیات کامپیوتری در یک واحد مرکزی که سرور نامیده می‌شود، انجام گیرد. اما تا امروز سازندگان بزرگ جهانی فقط توانسته بودند کیس کامپیوتر بزرگ من و شما را کوچک کرده و به ابعاد یک جعبه بیسکویت برسانند. سرعت و عملکرد این ایستگاه‌های کاری دلچسب نبود و کار کردن با آنها تفاوت‌های عمده‌ای با کار کردن با یک کامپیوتر شخصی داشت. اما حالا ال‌جی با جمع‌آوری بسیاری از فناوری‌های پیشرفته و ادغام آنها با یکدیگر، انقلابی در استفاده از کامپیوتر در محیط‌های اداری به وجود آورده است که با حذف کامل کیس کامپیوتر و انجام همه محاسبات و ذخیره اطلاعات در یک سرور مرکزی، علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف برق، هزینه‌های خرید تجهیزات، نرم‌افزارها و  صد البته تعمیر و نگهداری آنها را به مقدار باورنکردنی کاهش داده است. در ضمن حالا مسئول شبکه شرکت فقط باید حواسش به یک کامپیوتر باشد، بنابراین احتمال خرابی سخت‌افزارها و سرقت یا تخریب اطلاعات و هزار گرفتاری دیگر به میزان زیادی کاهش می‌یابد. این ایده فناورانه جدید Zero Client نامیده می‌شود.

نکته: براساس ایده zero client در آینده و با مانیتورهای ابری ال جی، سازمان‌ها و شرکت‌ها با هر تعداد کارمند فقط یک کامپیوتر خواهند داشت

اما آنچه باعث شده مانیتورهای ابری ال‌جی (LG Cloud Monitor) خلاصه پا به دنیا بگذارند، چند فناوری کوچک و بزرگ است که در شرکت‌های دیگری طراحی، ساخته و پرداخته شده است. قبل از هر چیزی باید برویم سراغ فناوری UPoE که همین اواخر توسط شرکت سیسکو، غول فناوری شبکه به جهان معرفی شد و می‌تواند با مدیریت هوشمندانه روشن یا خاموش بودن تمام اجزای متصل به یک شبکه باعث شود تا هزینه‌های برق کاهش یابد. این فناوری مدرن با قطع کردن برق سیستم‌هایی که مدتی است کار نمی‌کند در واقع علاوه بر کاهش هزینه‌های برق از استهلاک دستگاه‌های ارزشمند اداری شما نیز جلوگیری می‌کند. به این ترتیب هر دستگاه متصل به شبکه‌ فقط زمانی روشن می‌شود که به وجود آنها نیاز است.

بعد از این باید برویم سراغ نرم‌افزار مدیریت ایستگاه‌های کاری، VMware که در واقع خیالباف قهاری است. این نرم‌افزار از کامپیوتر مرکزی شما چند کامپیوتر خیالی درست می‌کند و هر کدام از آنها را به یک کاربر اختصاص می‌دهد. بنابراین زمانی که شما جلوی مانیتور ال‌جی خود نشسته‌اید و دارید نامه تایپ می‌کنید، همه عملیات را آن کامپیوتر مجازی برای شما انجام می‌دهد، اما کارش حرف ندارد و شما می‌توانید با اطمینان، اطلاعات ارزشمند خود را در اختیار این موجود مجازی بسپارید.

حالا که خیالتان از کامپیوترهای متعدد و نصب نرم‌افزارهای فراوان و گران‌قیمت راحت شده و تبادل اطلاعات و ذخیره آنها در شبکه شما با امنیت کامل برقرار است و مصرف برق کل شبکه‌تان را هم یک سیستم مدرن از سیسکو کنترل می‌کند، نوبت به خود شما می‌رسد که حداقل ۶ ساعت از زمان کارتان را باید جلوی این مانیتور پیشرفته بگذرانید و چشم بدوزید به آن. اما ال‌جی جای نگرانی باقی نگذاشته است. فناوری IPS به کار رفته در مانیتورهای ابری ال‌جی که ۳۲ اینچ گستردگی دید در اختیارتان می‌گذارد باعث شده زاویه دید بازتر، کیفیت تصویر بهتر و رنگ‌های شفاف‌تر و واقعی‌تری در اختیار کاربران قرار گیرد.

بهروز یزدان‌پناه / جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.