دفن ریچارد فرای در اصفهان، فرهنگی بودن ایرانیان را به ملل مختلف ثابت می‌کند

معاون سازمان میراث فرهنگی:

ایران > استان‌ها– ممتازنیوز:
محمد حسن طالبیان با بیان اینکه ریچاردفرای شخصیتی فرهنگی بوده که خدمات علمی خوبی در زمان خود دربارهٔ ایران ارایه کرد، گفت: بدون‌شک دفن وی سبب می‌شود تا دیگر ملل متوجه فرهنگی بودن کشورمان شوند.

محمدحسن طالبیان در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، دربارهٔ دفن ریچارد فرای در کنار زاینده رود استان اصفهان، افزود: ریچارد فرای ایران‌شناسی بود که سال‌ها روی مسایل فرهنگی کشورمان کار کرده و خدمات علمی خوبی هم ارایه کرده است.

وی ادامه داد: من به عنوان معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به دفن ریچارد فرای در کنار زاینده‌رود موضع موافقی دارم زیرا این کار سبب می‌شود تا دیگر ملل‌ متوجه فرهنگی بودن کشورمان شوند البته این موضوع شخصی است و ربطی به موضع رسمی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، با بیان اینکه ریچاردفرای دفاعیات خوب وکارشناسی نسبت به ایران داشته است،‌ تصریح کرد: ایران کشوری فرهنگی است و همه فرهنگ‌ها را در داخل خود جای داده است بر این اساس دفن ایران‌شناسی همچون ریچاردفرای حائز اهمیت است.

طالبیان، تاکید کرد: به طور حتم ریچاردفرای شخصیتی فرهنگی بود که در زمان خود، صحبت‌ها و دفاعیات خوبی از ایران داشته؛ وی خدمات خوبی نسبت به فرهنگ این کشور نیز انجام داده که بدون‌شک این امر بر کسی پوشیده نیست.

وی دربارهٔ طرح موضوعاتی مبنی بر جاسوس بودن ریچارد فرای، گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: البته باید دفن ریچارد فرای را از تبعات مختلف امنیتی و اجتماعی مورد بررسی قرار داد و مسئولان اعم از استاندار و نمایندگان مجلس باید دیدگاه‌های خود را به دولت ارایه دهند تا تصمیم درستی دربارهٔ دفن وی در استان اصفهان اتخاذ شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.