دف نوازی مجید آهنگر «طلوع» می‌کند

سینماپرس-گروه هفت هنر/ آلبوم دف نوازی مجید آهنگر با نام «طلوع» توسط شرکت راوی آذر کیمیا منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی سینما پرس؛ آلبوم «طلوع» اثری است ریتمیک که در آن سعی شده است تا جایی که به ماهیت اصیل ساز دف ضربه نخورد در آن نوآوری صورت بگیرد و هدف اصلی از انتشار آن شناساندن هرچه بیشتر ظرفیت ها و قابلیت های اجرایی دف نوازی به شیوه اصیل نسبت به شیوه های نوین امروزی است.

تمامی قطعات آلبوم «طلوع» قابلیت اجرای زنده توسط صاحب اثر را دارند و دف های استفاده شده همگی دارای پوست طبیعی هستند. در این اثر سعی شده است قطعاتی برای گروه دف (پنج مرتبه با صداهای بم، متوسط و زیر) و قطعاتی به عنوان بداهه نوازی ارائه شود.

مجید آهنگر هنرمند دف نوازی است که این مجموعه را با ظرافت های خاص در استودیو نی داوود خلق کرده است و صدابردار کار نیز محمدرضا ابراهیم اعلم بوده است. شروع ضبط «طلوع» از اسفند ۹۰ بوده و انتشار آن در بهار ۹۱ صورت گرفته است. این آلبوم با کمک و راهنمایی های مهرداد کریم خاوری کار شده است.

گفتنی است؛ مجید آهنگر متولد ۱۳۶۷ تهران، دانش آموخته رشته مهندسی معدن است. نوازندگی دف و سازهای کوبه ای را نزد بابک حسینی شروع کرد و بعدها در محضر مهرداد کریم خاوری دوره های مقدماتی، متوسطه و عالی دف نوازی را گذراند. وی به ساز تمبک نیز آشنایی کامل دارد و در محضر اساتیدی چون محمد اسماعیلی، بهمن رجبی، نوید افقه و فربد یداللهی به فراگیری هنر تمبک نوازی پرداخته است.

در کارنامه وی همکاری با گروه های متعددی از جمله: دف نوازان مشتاق، ماهور، کوبان، فوزان و ارکستر سنتی صداوسیما، همچنین نوازندگی در آلبوم حلقه مقام (یادواره خلیفه میرزا آغه غوثی» به چشم می خورد.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۲۴۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.