دلار از تب و تاب افتاد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بهای دلار که هفته قبل را با نوسانات محدودی در آستانه سال نومیلادی تا ۳۰۲۰ تومان بالا رفته بود در اواخر این هفته در مسیر کاهشی قرار گرفت و در اوایل هفته جاری به ۲۹۶۷ تومان هم تنزل پیدا کرد.

خبراقتصادی:بازار ارز که با آغاز فصل زمستان گام در مسیر افزایشی گذاشت، در هفته قبل مرز ۳ هزار تومان را بعد از ۵ هفته نوسان مجدداٌ پشت سر گذاشت و قدری بر بالای این سطح ایستاد اما در روز چهارشنبه با روندی نزولی به بهای ۲۹۹۵ تومان دست یافت که تفاوتش نسبت به نرخ روز شنبه ناچیز و در نتیجه هفته ای به نسبت ثابت رقم خورد.

این گزارش حاکیست، دلار روز شنبه قبل را بر خلاف مسیر صعودیش با کاهش آغاز کرد که در ساعات پایانی با افزایش جزئی همراه و به نرخ ۲۹۹۴ تومان دست یافت اما یورو و پوند در این روز به روند افزایشی خود ادامه و تا سطح ۴۱۰۴ و ۴۹۲۰ تومان بالا آمدند.

براساس این گزارش، در روز یکشنبه ارزها بازهم افزایش یافتند و دلار پا را فراتر از مرز ۳ هزار تومان گذاشت که همچنان در نظر فعالان این بازار این امر از افزایش تقاضا نشأت می گیرد اما کارشناسان آن را مربوط به رخدادهای ترکیه و خبرها اخیر در خصوص ارتباط این تحولات با ایران می دانند و معتقدند با گذر از این رخدادها دلار نیز آرام و به مسیر با ثبات خود باز می گردد.

در غروب روز یکشنبه دلار بر بهای ۳۰۱۳ تومان و هر یورو و پوند بر ۴۱۳۶ و ۴۹۴۷ تومان آرام گرفتند.

بنابراین گزارش، هر درهم امارات نیز از بهای ۸۱۵ تومان روز شنبه به ۸۲۷ تومان در روز یکشنبه رسید.

این گزارش می افزاید، در روز دوشنبه حرکت صعودی دلار متوقف شد و با کاهش تقاضا دلار به ۳۰۰۵ تومان رسید که با ادامه این روند در روز چهارشنبه ارزش این ارز دوباره به زیر مرز ۳ هزار تومان رفت و بر بهای ۲۹۹۵ تومان قرار گرفت.

سایر ارزها نیز در روز دوشنبه در پی دلار با افت بها مواجه و ارزش هر یورو و پوند در این روز به ۴۱۲۰ و ۴۹۳۵ تومان رسید که نسبت به روز قبل ۱۶ و ۱۲ تومان کاهش داشتند.

گزارش پایگاه اینترنتی طلا می افزاید، در روز چهارشنبه بازار ارز شاهد عقب نشینی یورو و پوند تا بهای ۴۱۱۰ و ۴۹۳۰ تومان بود که نسبت به نرخ بسته شده روز شنبه ۶ و ۱۰ تومان افزایش داشتند.

قابل ذکر است، بازار ارز در روز سه شنبه به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن علیه السلام و در روز پنج شنبه همزمان با شهادت امام رضا (ع) تعطیل بود.

گفتنی است، در هفته قبل علی رغم صعود دلار و عبور آن از مرز ۳ هزار تومان، پایانی کاهشی در پی کاهش تقاضا و خبرها امیدوارکننده از روند مذاکرات رقم خورد و اکثر کارشناسان اقتصادی معتقد می باشند در روزهای آینده شاهد اصلاح نرخ ارز و تسلیم شدن دلار به روند کاهشی هستیم که افت نرخ ارزها در روز شنبه گواهی بر این مدعاست.

گرچه سخنان امیدوارکننده مسئولان اقتصادی دولت و سخنرانی رئیس بانک مرکزی مبنی بر تداوم سیر نزولی ارزها در افت بهای دلار بی تأثیر نبود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.