دلار در بازار جهانی به پایین‌ترین رقم رسید

دلار در بازار جهانی به پایین‌ترین رقم رسید | چاپ |
چهارشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۱۱:۴۱

خبرگزاری فارس: ارزش دلار در بازار جهانی به پایین‌ترین رقم طی ۱۲۰ روز گذشته رسید

بینا- به دنبال هشدار موسسه مودیز در مورد احتمال کاهش رتبه اعتباری آمریکا ارزش دلار در برابر سایر ارزها باز هم کاهش یافت و به پایین ترین سطح طی ۴ ماه گذشته رسید.
به گزارش بینا به نقل از رویترز، پس از آنکه موسسه مودیز هشدار داد که ممکن است رتبه اعتباری آمریکا را کاهش دهد و همچنین به دنبال احتمال اتخاذ سیاست های انگیزشی بیشتر از سوی فدرال رزرو آمریکا، ارزش دلار آمریکا در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان به پایین ترین سطح در طی نزدیک به ۴ ماه گذشته رسید.
بر این اساس، ارزش یورو در برابر دلار نیز به بالاترین سطح در طی ۴ ماه گذشته رسید. این در حالی است که در صورت موافقت دادگاه قانون اساسی آلمان با مشارکت این کشور در اختصاص کمک مالی به حوزه یورو، ارزش یورو در برابر دلار بیش از این نیز افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، شاخص ارزش دلار به ۷۹٫۷۹۴ کاهش یافته است. در همین حال موسسه مودیز اعلام کرد در صورتی که در بودجه سال آینده آمریکا سیاستی که منجر به کاهش تدریجی بدهی های این کشور نگردد، اتخاذ نشود، آمریکا احتمالا رتبه اعتباری ۳ آی خود را از دست خواهد داد. پس از این پیش بینی، شاخص دلار باز هم کاهش یافت و به ۷۹٫۸۷ رسید.
تپی اینو، از تحلیلگران بازار ارز در بانک توکلیو میتسوبیشی ژاپن در این باره گفت: «هرچند همه از ریسک های احتمالی موجود در شرایط مالی فعلی آمریکا آگاه بودند، اما این هشدار در مقطع فعلی کمی غیر منتظره بود.»
جان بوهنر، از اعضای برجسته جمهوری خواه کنگره آمریکا گفت، مطمئن نیست که واشینگتن بتواند از عهده این «پرتگاه مالی» که آمریکا را تهدید به بازگشت مجدد به بحران اقتصادی می کند، بر بیاید.
گمانه زنی ها در مورد اینکه فدرال رزرو آمریکا ممکن است سیاست های انگیزشی بیشتری را در جلسه روز چهارشنبه خود اتخاذ کند، موجب کاهش بیش از پیش ارزش دلار آمریکا شده است.
کاتسونوری کیتاکورا، مدیر بخش بازاریابی بانک اسوشیت جنرال نیز گفت: «من احساس می کنم که بازار کمی بیش از حد در مورد احتمال اتخاذ سیاست های تسهیل مقداری هیجان زده است. کسانی که دلار خریده و یورو فروخته اند همچنان در آستانه  نشست فدرال رزرو عصبی هستند.»
در حال حاضر هر یورو در برابر ۱٫۲۸۷۳ دلار معامله می شود که بالاترین رقم طی ۴ ماه گذشته است. ارزش دلار در برابر یورو طی امروز ۰٫۱۸ سنت کاهش داشته است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.