دلار در بازار جهانی سقوط کرد

با حمایت دادگاه قانون اساسی آلمان از خریداری اوراق قرضه یورو و به دنبال ارائه بسته محرک اقتصادی جدید در آمریکا ارزش دلار در بازار جهانی سقوط کرد و به پایین ترین رقم طی ۴ ماه گذشته رسید.

پس از اعلام دور جدید سیاست های محرک اقتصادی از سوی فدرال رزرو آمریکا به منظور بهبود وضعیت بیکاری، سرمایه گذاری و بازار مصرف در این کشور، روز جمعه ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر جهان به پایین ترین سطح خود در ۴ ماه گذشته رسید.

در پی اقدام فدرال رزرو آمریکا، ارزش یورو در برابر دلار به بالاترین سطح در طی ۴ ماه گذشته رسید. برخی تجار و تحلیلگران گفتند ممکن است ارزش یورو در کوتاه مدت بیش از این نیز افزایش یابد. رای دادگاه قانون اساسی آلمان در حمایت از خریداری اوارق قرضه یورو توسط دولت این کشور نیز در کاهش ارزش دلار موثر بوده است.

اکیرا هوشینو از تحلیلگران بانک توکیو میتسو بیشی ژاپن در این باره گفت: «افزایش ارزش یورو در مقابل دلار احتمالا محدود خواهد بود. تصور نمی کنم این روند افزایش ارزش یورو ادامه دار باشد.»

بر این اساس ارزش یورو در برابر دلار بر اساس شاخص ای بی اس به ۱٫۳۰۱۶ دلار رسید که بالاترین میزان در طی ماه های گذشته به شمار می رود. ارزش دلار در برابر یورو طی دو روز گذشته بیش از ۲ سنت کاهش داشته است. در اوایل هفته جاری هر یورو در برابر ۱٫۲۴ دلار معامله می شد که بدین ترتیب طی یک هفته نیز ارزش دلار در برابر یورو ۶ سنت کاهش داشته است.

هوشینو افزود، در حالی که به نظر می رسد احتمال بروز بحران شدید در حوزه یورو فعلا کاهش یافته، افزایش ادامه دار ارزش یورو می تواند تاثیری منفی بر اقتصاد حوزه یورو بر جای بگذارد و این یکی از دلایلی است که باید در مورد چشم انداز پول واحد اروپایی محتاط بود.

وی اضافه کرد، مقامات اروپایی نباید در مورد افزایش ارزش یورو بیش از حد خوشحال باشند.

همزمان شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سایر ارزهای جهان می سنجد، به ۷۹٫۱۳۴ کاهش یافت که پایین ترین سطح شاخص دلار از اوایل ماه می به شمار می رود.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.