دلار قیمت خودرو را بالا کشید

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 دلار قیمت خودرو را بالا کشید

دلار قیمت خودرو را بالا کشید

پرشین خودرو: روند صعودی نرخ ارز در یک هفته اخیر افزایش اندک قیمت خودروهای وارداتی را به دنبال داشته است.

به گزارش ممتازنیوز، به طور معمول ماه‌های فروردین و اردیبهشت دوران اوج رکود بازار خودرو بوده و قیمت‌ها در این دوره تثبیت شده و یا اندکی کاهش می‌یابد.
با این حال در سال جدید تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله رشد دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده و به ویژه رشد نرخ ارز، قیمت خودروها در بازار آزاد به ویژه خودروهای وارداتی اندکی افزایش یافته است.
در این زمینه یک فعال بازار خودروهای وارداتی می‌گوید: در روزهای اخیر قیمت خودروهای وارداتی به طور متوسط چند میلیون تومان افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که قیمت توسان از ۱۴۷ میلیون تومان به ۱۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، خاطرنشان می‌کند: قیمت اسپورتیج نیز از ۱۵۰ میلیون تومان به ۱۵۲ میلیون تومان افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، این فعال بازار خودروهای وارداتی ادامه می‌دهد: ‌قیمت اپیتما نیز به ۱۴۸ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که پیش از عید قیمت توسان ۱۴۰ میلیون تومان، اسپورتیج ۱۴۴ میلیون تومان و اپیتما ۱۴۳ میلیون تومان بود.
وی خاطرنشان می‌کند: با گرانی‌های اخیر بازار به رکود بدتری خواهد رفت زیرا خریداران نسبت به رشد قیمت‌ها شوکه بوده و احتمالا به امید کاهش مجدد نرخ دلار و کاهش قیمت‌ها از خرید خودداری می‌کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی، آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی تاثیر مثبتی بر کنترل قیمت این محصولات و احتمالا کاهش آن خواهد داشت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.