دلار نخر، ضرر می‌کنی!

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رو به روی دالان ورودی بازار ۱۵ خرداد، پاسا‍ژی با نام بورس سکه، طلا و ارز است. دو مامور هم جلوی در پاساژ قدم می‌زدنند. به نظر می‌رسد اکثر سرمایه‌گذارانی خانگی دلارهای خودر ا از این محل خریداری کرده و یا به فروش می‌رسانند

خبراقتصادی:شاید هم تعداد بسیاری از سرمایه‌گذاران در همین پاساژ در کمتر از یک ساعت با فروش دلار‌هایشان که تا کنون آن را در خانه نگهداری کرده بودند، «پولدار» شده‌اند. انتهای پله‌ها سه مرد نشسته بودند، از آن‌ها آدرس محلی را خواستم که بتوانم دلار بخرم. یکی از آن‌ها پرسید که برای چه تصمیم به خرید دلار گرفته‌ام: برای سرمایه‌گذاری، ۱۰ میلیون تومان دارم و می‌خواهم سود کنم! با انگشت اشاره مسیر مترو را نشان داد و گفت: از همین مسیری که آمدی برگرد. این فعال در بازار که خود یکی از ارز فروشان بود گفت: من که از پول بدم نمی‌آید، اصلا همین الان هرچقدر خواستی بهت دلار می‌فروشم اما نمی‌خواهم ضرر کنی، حتی اگر شده پولت را در خانه نگهداری این کار را بکن اما سمت خرید ارز نیا! سبب را که جویا شدم پاسخ داد: این بازار دیگر سود ندارد، سرمایه‌ات را در بانک نگاه داری بیشتر سود می‌کنی، نفر بعدی صحبت او را قطع کرد و گفت: اصلا اگر می‌ترسی سرمایه‌ات خرج شود برو ماشین ثبت نام کن و بعد هم بفروش این کار بسیار بهتر از دلار خریدن است. یکی از آن‌ها در واکنش به اینکه، رئیس کل بانک مرکزی که گفته است نمی‌گذارم دلار ارزان شود پس هنوز سرمایه‌گذاری روی ارز می‌تواند سود آور باشد، گفت: بانک مرکزی و این حرف‌ها را ول کن، اگر دو روز دیگر رابطه ایران با امریکا خوب شد که حتما می‌شود و قیمت دلار پایین آمد ضررت را از که می‌خواهی بگیری؟ از امریکا؟

این فعالان بر این باور بودند خرید طلا اگرچه قیمت‌ها در بازار طلا هم روند نزولی به خود گرفته‌است اما بسیار بهتر و سود‌ آور‌تر از سرمایه‌گذاری در بازار ارز است. به نظر می‌رسد اتفاقات تازهی در بازار ارز رخ داده است. حتی خود سرمایه‌گذاران هم دیگر بازار‌ها را برای سرمایه گذاری‌های خرد و کلان خود انتخاب کرده‌اند. حال به نظر می‌رسد تیم اقتصادی یازدهم باید از این فرصت استفاده کرده و تدبیری برای رونق تالار شیشه‌ای و اعتماد سازی سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بازار بورس بی‌اندیشند. این نگرانی نیز وجود دارد که در صورت عدم رونق سرمایه گذاری در بازار سرمایه، سرمایه‌گذارانی که اکنون تمایلی به خرید ارز و طلا برای سرمایه‌گذاری ندارند به سوی بازار معروف و پررونق مسکن روی آورده و سبب افزایش دوباره قیمت‌ها در بازار مسکن شوند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.