دلار همچنان می تازد

دلار همچنان می تازد | چاپ |
شنبه ۰۴ شهریور ساعت ۱۵:۲۸

دلار همچنان می تازد

بینا- بازار ارز در هفت روز گذشته بر مدار صعودی قرار گرفت، و از اواخر هفته گذشته که با رشد شتاب افزایشی توام شده بود امروز به ۲۱۹۳ تومان در بازار معامله شد.
به گزارش طلا، روند افزایش دلار در هفته گذشته در بازار داخلی به شدت متاثر از ورود دلار و افزایش عرضه کند شده بود. که ورود شایعات به بازار محور مذاکرات روز جمعه آژانس با ایران، قیمت دلار را در آخرین روز هفته ۲۷ تومان بالا برد.
قیمت دلار که در این روزها با افزایش عرضه و ورود دلار به بازار کنترل می شد به بازار داغ شایعات بر سر مواضع ایران در مذاکرات روز جمعه آژانس با ایران و برخی تیترهای شتاب زده سبب شد تا دلار با افت خیزهایی همراه شود و با بهای ۲۱۶۳ تومانی روز پنج شنبه اش نسبت به آغازین هفته ۴۴ تومان افزایش قیمت داشته باشد.
بر اساس این گزارش، در روز شنبه دلار با عقب نشینی ۵ هزار تومانی و با بهای ۲۱۱۹ تومان و درهم امارات و یورو با کسر ۱ تومان و با بهای ۵۷۸ و ۲۶۱۹ تومان در بازار ارز به فروش رسیدند. اما پوند انگلیس بدون نوسان و با بهای ۳۳۴۸ تومان معامله شد. این گزارش حاکیست. در روز سه شنبه با جولان شایعات در بازار در کنار تزریق دلار، قیمت دلار بعد از افت و خیزهایی بر روی ۲۱۳۰ تومان قرار گرفت که نسبت به آغازین هفته ۱۱ تومان افزایش داشت.
هر یورو و پوند هم همگام با دلار شاهد افزایش ۲۱ و ۱۲ تومانی بودند که با بهای ۲۶۴۰ و ۳۳۶۰ تومان در بازار فروخته شدند. هر درهم امارات در این روز تنها ۱ تومان افزایش یافت.
بر پایه این گزارش، روند افزایش ارزها در روز چهارشنبه هم ادامه پیدا کرد و بازار به ارزش دلار ۶ تومان و به یورو ۲۸ تومان افزود و با بهای ۲۱۳۶ و ۲۶۶۸ تومان معامله شدند. هر پوند و درهم امارات هم با افزایش به ۳۳۷۰ و ۵۸۲ تومان رسیدند.
شایان ذکر است، بیشترین افزایش قیمت را در هفته گذشته ، دلار در روز پنج شنبه تجربه کرد و با رشد ۲۷ تومانی تا سطح ۲۱۶۳ تومان بالا رفت. یورو و پوند هم در این روز با ثبت بیشترین رشد یعنی افزایش ۵۲ و ۷۵ تومانی، با بهای ۲۷۲۰ و ۳۴۴۵ تومان در بازار ارز به فروش رسیدند. درهم امارات هم با رشد ۸ تومانی به ۵۹۰ تومان رسید.
گفتنی است، جو روانی حاکم بر بازار ارز و انتشار خبر های گوناگون درباره بورس ارزی، بازار ارز و ددلار را همچنان در صدر اخبار اقتصادی کشور قرار داده و از طرفی تعطیلات تابستانی و قرار گرفتن در اوج سفرهای این فصل گرم بهای دلار را در بالاترین نقطه طی چند ماه اخیر قرار داده است.
امروز نیز دلار با ادامه روندی صعودی به ۲۲۱۰ تومان هم رسید، ولی پس از رسیدن به این قله، بر روی رقم ۲۱۹۳ تومان در بازار آرام گرفت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.