دلار چشم انتظار تحولات بزرگ مانده است؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با وجود توقف مذاکرات کارشناسان ایران و ۱+ ۵که برای یافتن راهکارهای اجرایی توافق ژنو در وین آغاز شده بود، بازار ارز تنها ۲۰تومان به قیمت دلار اضافه کرد

خبراقتصادی:– بازار طلا و ارز روز قبل شرایط نسبتا عادی را سپری کرد و نوسانات جزئی را از سر گذراند. با وجود توقف مذاکرات کارشناسان ایران و ۱+۵ که برای یافتن راهکارهای اجرایی توافق ژنو در وین آغاز شده بود، بازار ارز تنها ۲۰ تومان به قیمت دلار اضافه کرد که نوسانی جزئی محسوب می گردد. هر دلار آمریکا در بازار آزاد از ۲ هزار و ۹۳۰ تومان به ۲ هزار و ۹۵۰ تومان رسید تا چشم فعالان بازار به تحولات آتی در دنیای سیاست باشد.

روند بازار سکه در یک هفته قبل نشان داد که این بازار موازی با بازارهای جهانی طلا روی افزایش قیمتها را به خود دید که این امر موجی از امیدواری را ایجاد و دارندگان سکه را از فروش سرمایه خود منع کرد، اما این روند دیری نپاید که به کاهش قیمتها بدل شد.

در این شرایط بهای سکه بهار آزادی حدود ۱۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۸۷۴ هزار تومان رسید که واکنشی به افزایش ۱۳ دلاری بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا که روز پنجشنبه به یکباره ۳۲ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده بود، روز قبل اندکی احیا شد تا به یک هزار و ۲۳۸ دلار برسد. هر گرم طلای ۱۸ عیار که روز پنجشنبه به ۸۸ هزار تومان کاهش یافته بود، دیروز به ۸۹ هزار تومان رسید.

در حال حاضر حباب منفی در بازار سکه که در نظر بعضی از کارشناسان بهای سکه نسبت به قیمت تمام شده آن که از طریق اونس جهانی، قیمت دلار و نسبت وزنی اونس و سکه بدست می آید، پایین است و باید انعکاس تضعیف طلای جهانی در بازار داخل محدودتر شود تا قیمت سکه هر چه سریعتر اصلاح و هماهنگ با بازار جهانی گردد که این امر احتمال خطر قاچاق سکه را کاهش و بازار را به روال عادیش برمی گرداند.

امروز اما بهای انواع سکه و طلا تغییر چندانی را تجربه نکرده است. جدول زیر قیمت های تازه را نشان می دهد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.