دلار ۴ نرخی شد!

مهر: فروش دلار با نرخ ۲۸۵۰ تومانی تا سقف ۱۰۰۰ دلار در برخی از صرافی های پایتخت آغاز و باعث ایجاد صف خرید شده است؛ با این حال نرخ آزاد دلار ۳۲۰۰ تومان است.
 
از میدان فردوسی – مرکز ارزفروشان تهران؛ هم اکنون فروش دلار با نرخ ۲۸۵۰ تومانی توسط برخی صرافی ها به صورت محدود آغاز و باعث ایجاد صف متقاضیان شده است.
 
مشاهدات نشان می دهد که بسیاری از متقاضیان با در دست داشتن کارت ملی و یا شناسنامه در برخی صرافی ها منتظر دریافت دلار ۲۸۵۰ تومانی هستند.
 
مدیر یکی از صرافی های واقع در میدان فردوسی با اعلام اینکه از شخصی ۱۷۰۰۰ دلار ۲۸۰۰ تومانی خریداری کرده و آن را به ۱۷ نفر با قیمت ۲۸۵۰ تومان فروخته است، درباره اخذ شناسنامه و یا کارت ملی از مردم، گفت: من برای فروش ارز از مردم کارت ملی درخواست نکرده ام، اما در بازار شایعه شده است که بانک مرکزی به برخی صرافی ها برای فروش ارز مجوزهایی داده است.
 
وی ادامه داد: متقاضیان تصور می کنند بانک مرکزی چنین اختیاری را به برخی صرافی ها داده؛ بنابراین شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه دارند تا اگر جایی واقعا از آنها درخواست شد، ارائه کنند!
 
گفتنی است، هم اکنون نرخ دیگری نیز در مورد دلار وجود دارد که مشاهدات و بررسی های خبرنگار مهر فروش دلار ۳۲۰۰ تومانی را نیز نشان می دهد.
 
با توجه به اینکه به تازگی نرخ جدیدی از سوی بانک مرکزی برای مرکز مبادلات ارزی ارائه می شود، می توان گفت با وجود دلار ۱۲۲۶ تومانی، دلار آزاد، دلار غیرمرجع و دلار ۲۸۵۰ تومانی؛ عملا بازار ۴ نرخی شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.