دلالان از هرکیلوگرم گوشت قرمز ۴۰ درصد سود می برند

چکیده: مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را به دلیل وجود دلالان و واسطه ها دانست و گفت : آنها از هر کیلوگرم گوشت قرمز ۴۰ درصد سود می برند.

سعید سلطانی سروستانی افزود : افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف به میزان تولید و تامین این محصول ارتباطی ندارد، بلکه به دلیل وجود دلالان و واسطه گران، نرخ این محصول به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

به گفته وی ، هم اکنون بخش عمده گوشت قرمز مورد نیاز در داخل کشور تامین می شود و کمبودی در زمینه تامین این محصول وجود ندارد.

این فعال بخش خصوصی بر تامین نهاده های دامی مورد نیاز برای تولید گوشت قرمز تاکید کرد و گفت : باید از بروز مشکل برای تولیدکنندگان این بخش جلوگیری کرد .

وی ادامه داد: با نوسانات قیمت ارز، واردات دام زنده به کشور نیز با مشکل مواجه شده که ادامه این روند در طولانی مدت می تواند کشور را در تامین گوشت قرمز مورد نیاز با مشکل مواجه کند.

سلطانی سروستانی تصریح کرد: هر کیلوگرم لاشه گوسفندی در ماه های گذشته در محل دامداری ها حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و قیمت این محصول در محل دامداری تغییری نداشته است، در حالی که قیمت گوشت گوسفندی در بازار مصرف روند رو به رشد را طی می کند.

وی اظهار کرد: درحال حاضر برای تولید شیرخام نهاده دامی به دامداران تحویل داده می شود ، بنابر این برای حمایت از تولید گوشت قرمز نیز نهاده مورد نیاز در اختیار دامداران قرار گیرد تا گوشت مورد نیاز کشور با انگیزه بیشتری تولید و تامین شود.

سلطانی سروستانی، تامین علوفه دامی و تعیین نرخ خرید تضمینی از سوی دولت را در کاهش هزینه های تمام شده تولید موثر دانست و افزود: با کاهش هزینه های تمام شده علاوه بر تولیدکننده، مصرف کننده نهایی نیز متضرر نخواهد شد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.