دلالان مشتری اصلی خودروسازان

۲۱ام بهمن ،

دلالان مشتری اصلی خودروسازان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه بیشتر خودروها از کارخانجات توسط دلالان خریداری می شوند، گفت: دلالان هر روز قیمت ها را در بازار تعیین می کنند و در صورت نظارت صحیح قیمت های کاذب موجود در بازار خودرو، شکسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از کارگر نیوز، عزیز اکبریان با رد اینکه قیمت گذاری خودرو با ارز مبادله ای برای مصرف کننده آثار مخرب در پی خواهد داشت، افزود: اگر آثاری در این زمینه ملاحظه شود به سبب این است که ارز در جامعه به عنوان یک نرخ رسمی پذیرفته شده است.
وی ادامه داد: نباید قیمت دو نرخی در بازار خودرو وجود داشته باشد؛ باید نرخی برای خودرو در نظر گرفته شود که قیمت خودرو واقعی شود.
اکبریان با تاکید بر اینکه تصمیم گیری برای قیمت گذاری خودرو با ارز مبادله ای دیر اخذ شده است، تصریح کرد: ارز مبادله ای به عنوان ارز رسمی در کشور شناخته شده است و دولت این نرخ را پذیرفته است.
وی اشاره به اینکه در حال حاضر دلالان از بازار خودرو سود می برند، افزود: از طرفی کارخانجات به سبب کمبود منابع مالی کارگران خود را اخراج می کنند، از طرف دیگر دلالان از بازار خودرو سود می برند و هر روز نرخ خودرو را تغییر می دهند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز مبادله ای اشاره و اظهار کرد: اگر مسوولین زودتر وارد قیمت گذاری خودرو با ارز مبادله ای می شدند از این قیمت کاذبی که برای در حال حاضر در این بازار وجود دارد قطعا جلوگیری می شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه دلالان هر روز قیمت ها را در بازار بالا و پایین می کنند، خاطرنشان کرد: اگر تصمیم درستی اتخاذ شود قیمت های کاذبی که در بازار خودرو وجود دارد شکسته خواهد شد و بیش از این بازار خودرو متشنج نخواهد شد.

شنبه ۲۱ بهمن   ۱۳:۲۵

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.