دلالی از بازار ارز با راه اندازی بورس حذف می شود

چکیده: سخنگوی کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس از توافق دولت و نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه برای راه اندازی بورس ارز خبردادوگفت: نمایندگان کمیسیون با بانک مرکزی برتک نرخی شدن ارز هم نظر هستند ومعتقدند که واردات کالاهای اساسی با نرخ ارز مرجع انجام شود و قیمت مابقی ارز موجود برای مصارف دیگردربورس تعیین شود.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت غلامرضا کاتب افزود: با عرضه ارز دربورس قیمت ها شفاف شده و دلالان حذف می شوند و نقشی درتعیین قیمت نخواهند داشت.

نماینده مردم گرمسار درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با راه اندازی بورس ارز ، مبنای خرید و فروش ارز توسط صرافان قیمت بورس خواهد بود و قیمت ها را بورس تعیین می کند نه دلالان.

به گفته وی موضوع راه اندازی بورس ارز هفته گذشته درکمیسیون برنامه و بودجه و اصل ۹۰ مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

کاتب اظهارداشت: وزیر اقتصاد گزارشی ازدرآمدهای بودجه در سال قبل ووضعیت درآمدهای سال جاری ارایه وقرار شد گزارشی از وضعیت طرح های مهر ماندگار اریه کرده و اعلام کند چه میزان از اعتبارات به چند پروژه اختصاص پیدا کند .

گفتنی است چندی پیش سخنگوی اقتصادی دولت از تصویب کلیات راه‌اندازی بورس ارز در بانک مرکزی خبر داد و گفت: اگر مانع خاصی پیش نیاید، در ماه جاری معاملات گواهی ارزی در بورس راه می‌افتد.

حسینی درتوضیح دلایل این تصمیم گفته بود: شکاف زیاد بین نرخ مرجع و نرخ بازار آزاد رانت‌زا و مفسده ساز است و ما نمی توانیم اقتصاد ایران را به تلاطمات ارزی بسپاریم، ضمن اینکه لازمه مقابله با این کار یک طراحی جدید است که ضمن به رسمیت شناختن ساز و کار بازار عوامل غیر اقتصادی در بازار را مدیریت کند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.