دلال ها، برنده اصلی نقل و انتقالات

، دلال ها در هر دوره از لیگ برتر و یا لیگ های دسته پایین در فصل نقل و انتقالات هم چون گیاه های گلخانه ای با کود بالا رشد می کنند و با پایان این فصل تا فرصتی دیگر به انتظار می نشینند. اما همین مدت محدود نیز برای آن ها کافی است تا پول خوبی بدست بیاورند .

پولی که اگر چه از دید ما به دست آوردنش از این راه جذاب نباشد ولی شاید در بسیاری از مواقع خود بازیکنان و مدیران نیز با رضایت کامل به پرداخت آن تن می دهند.

*وقتی دلال ها راه پیشرفت هستند!

شرایط عوض شده است دیگر این استعدادها نیستند که جایگاه افراد را مشخص می کنند بلکه واسطه هستند که می توانند بگویند کدام بازیکن در کدام تیم باشد بسیاری از بازیکنانی که به سطح اول لیگ برتر راه یافته اند و پول های کلان می گیرند روزگاری ناشناخته هایی بودند که همین دلال ها آن ها را به تیم های بزرگ راه دادند.

در نقطه مقابل شمار زیادی از بازیکنان نیز که با دلال ها همکاری نداشته اند نتوانسته اند به جایی برسند البته در این میان همیشه استثناهای زیادی وجود دارد ولی به طول کلی گاهی دلال ها نقش بسیار تعیین کننده ای برای آینده یک بازیکن یا مربی دارند.

*یار مصدومان و پش خطی ها

دلال ها در بعضی مواقع کمک حال خوبی برای دسته ای از بازیکنان می شوند بازیکنانی که مصدوم و یا پشت خود مانده اند به همت همین دلال ها صاحب تیم می شون و رقم قرارداد آن ها گاهی از یک بازیکن سالم نیز بالاتر می رود.

بازیکنان ضعیف به لطف وجود دلال ها سر از تیم هی بزرگ با قراردادهای نسبتا خوبی در می آورند که البته بخش قابل توجهی از این مبالغ باید به دلالان پرداخت شود.

در بسیاری از مواقع بازیکنان با رضایت کامل با دلالان همکاری می کنند و گاهی نیز از سر ناچاری .

*مقابله با دلالان بسیار دشوار است

دلالان به صورت شاخه ای رشد کرده اند و ریشه های قدرتمندی دارند.

آن قدر قدرتمند که مقابله با آن ها اغلب به شکست می انجامد.

آن ها کم کم یک تیم دلالی تشکیل داده اند که البته هر تازه واردی را به جمع خود نمی پذیرند.

در کنار بازیکنان که باید سهم زیادی از قراردادهایشان را به آنها بدهند، مدیران و مربیان نیز اغلب همکاری خوبی با دلال ها دارند.

سرمربیان و مربیانی که تیمی پیدا نکرده اند با کمک دلالان جذب یک تیم می شوند و مدیر عامل گاه در حالی  که از ضعف فنی سرمربی اطلاع دارد اقدام به جذب آن می کند و بالاخره بعد از مدتی مهره سفارشی ضعیف از آب در می آید و از گردونه خارج می شود.

این وسط همیشه دلال ها هستند که برنده اصلی نقل و انتقالات می باشند دلال هایی  که آرام در گوشه ای خفته اند تا در فصل کار خود، پول خوبی به جیب بزنند و هزینه چندماه خود را به دست بیاورند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.