دلایل اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به سایپا و ایران خودرو

نادر قاضی پور در گفتگو با مهر در مورد مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به کارخانجات سایپا و ایران خودرو اظهارداشت: در واقع درجلسه اخیر شورای پول و اعتبار مقرر شده به هرکدام از شرکتهای بزرگ خودروسازی سایپا و ایران خودرو ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته بطوریکه مجموعا ۱۰۰۰ میلیارد تومان به این شرکتها اعتبار اختصاص یافته است.

وی با طرح این سئوال که چرا درجایی که شرکت خودروسازی ایران خودرو در یکی از بانکهای خصوصی  ۱۷۰۰ میلیارد تومان سهام دارد آنرا نمی فروشد که حق شرکتهای قطعه ساز را پرداخت کند؟، پرسید: چرا شرکت خودروسازی سایپا که درحدود ۱۳۷ شرکت زیرمجموعه دارد سهام چند عدد از این شرکتها را در بورس واگذار نمی کند تا بتواند بدهی خود به شرکتهای قطعه سازی را بپردازد؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه شرکت خودروسازی سایپا سال گذشته سهام خود را که در دست تامین اجتماعی بود به دو برابر قیمت روز خریداری کرد، گفت: درحقیقت این شرکت خودروسازی با این اقدام خود به نوعی کشورگشایی کرد چرا که موجب شد کارکنان تامین اجتماعی وامهای کلان دریافت کنند.

وی درعین حال تصریح کرد: البته اختصاص وام ۱۰۰۰ میلیاردی به این دو شرکت بزرگ خودرو سازی بدلیل جلوگیری از بیکاری کارگران شرکتهای قطعه سازی است چون اگر کارخانجات قطعه سازی بخوابد کارخانجات خودرو سازی هم در کشورمی خوابد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.