دلایل افزایش مراجعه مردم به پمپ بنزین‌ها

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: همزمان با آغاز شمارش معکوس برای گرانی قیمت بنزین، پس از افزایش ذخیره سازی بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت، مراجعه مردم به‌منظور ذخیره سازی بنزین در باک خودروها افزایش یافته است.

به گزارش ممتازنیوز، در آستانه تعیین قیمت جدید بنزین و تکمیل اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها توسط دولت تدبیر و امید، مردم برای مهار موج جدید گرانی قیمت بنزین، اجرای تاکتیک های جدید را در پمپ بنزین‌ها در دستور کار قرار داده اند.
بر این اساس در چند هفته گذشته همزمان با کاهش فروش بنزین با قیمت ۴۰۰ تومانی در جایگاه‌های سوخت، فروش بنزین آزاد با افزایش قابل توجه‌ای روبرو شده است.
ناصر رئیسی‌فرد رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور در گفتگو با مهر از افزایش فروش بنزین آزاد در جایگاه‌ها خبر داده و اعلام کرده است: اطمینان مردم از حفظ شدن ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی کارت‌ها یکی از دلایل افزایش فروش بنزین ۷۰۰ تومانی است.
بر اساس اظهارات رئیسی‌فرد در روزهای اخیر حدود نیمی از فروش بنزین در جایگاه های سوخت کشور با قیمت ۷۰۰ تومانی انجام می شود.
آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران حاکی از آن است که با فروکش کردن مسافرت‌های نوروزی بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۴۰۰ تومان در کارت‌های سوخت ذخیره سازی شده است.
این در حالی است که پیش از فرا رسیدن مسافرت های نوروزی حدود ۲٫۵ میلیارد لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت ها ذخیره سازی شده بود که با واریز سهمیه بنزین فروردین و انجام مسافرت ها ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی کارت ها به حدود ۲٫۷ میلیارد لیتر رسیده است.
از سوی دیگر با افزایش ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی کارت‌ها، مسئولان دولت تدبیر و امید همچون محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور بارها تاکید کرده است که بنزین ذخیره شده در کارت‌های سوخت حتی با افزایش قیمت این فرآورده پرطرفدار نفتی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها نمی‌سوزد.

باک خودروها خالی از بنزین نمی‌ماند
به گزارش مهر، در روزهای اخیر مراجعه مردم به جایگاه های سوخت افزایش یافته است، با این وجود تغییری در مصرف روزانه بنزین کشور اتفاق نیافته است.
بیژن حاج محمدرضا رئیس انجمن جایگاه داران سوخت سراسر کشور در گفتگو با مهر در تشریح دلالی افزایش مراجعه مردم به جایگاه های سوخت، گفت: با توجه به قطعی شدن افزایش قیمت بنزین و نامشخص بودن زمان اعمال این افزایش قیمت، مردم باک خودروهای خود را همواره پر از بنزین نگاه می دارند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در روزهای گذشته شاهد افزایش مرجعه به جایگاه های سوخت هستیم، تصریح کرد: در این بین سوخت گیری ها به طور کامل انجام نمی شود بلکه مردم بیشتر ۱۰ تا ۱۵ لیتر بنزین سوخت گیری می‌کنند.
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این بنزین با قیمت آزاد ۷۰۰ تومانی انجام می شود، بیان کرد: اکثر خودروسواران ترجیح می دهند در آستانه افزایش قیمت بنزین، باک خودروی خود را پر نگه دارند.
سناریوی افزایش قیمت حداکثر ۲۰ تا ۲۴ درصدی مهمترین سناریوی روی میز دولت (براساس گفته معاون اول رئیس جمهور مبنی بر افزایش قیمتها در فاز دوم هدفمندی حداکثر ۲۴ درصد) به منظور گرانی بهای بنزین، گازوئیل و CNG در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود که در این صورت عملا با احتساب حتی ۵ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی در قالب اخذ عوارض، پرونده افزایش بنزین به بیش از ۱۱۰۰ تومان بایگانی خواهد شد.
البته برخی رسانه‌ها هم به نقل از برخی دولتمردان از سناریوی بنزین سهمیه ای ۷۰۰ تومانی و آزاد ۱۰۰۰ تومانی خبر داده اند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.