دلایل افزایش هزینه‌های تولید کالا در صنعت نساجی

۲۱فروردین۱۳،

523.5.90.photo.jpg

از آنجایی که محصولات پتروشیمی جزو مواد اولیه‌ صنعت نساجی است، با تغییر نرخ ارز مرجع به مبادله‌ای در پتروشیمی، هزینه‌های تولید کالا در صنعت نساجی افزایش یافت.

سید محمدحسین ملاخواه، مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ‌ آخرین قیمت‌های مصوب در صنعت نساجی و پوشاک اظهار کرد: مهم‌ترین محصولاتی که در صنعت نساجی به کار گرفته می‌شود از مشتقات پتروشیمی و نخ است.

وی ادامه داد: از آنجایی که از مهرماه پارسال نرخ ارز در محصولات پتروشیمی که در بورس عرضه می‌شد از نرخ مرجع به نرخ مبادله‌ای تغییر کرد، افزایش قیمتی را در محصولات این گروه کالایی شاهد بودیم.

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت با تاکید بر این‌که همین تغییر نرخ ارز مرجع به مبادله‌ای سبب تغییر قیمت در محصولات پتروشیمی شد، خاطرنشان کرد: به همین سبب حوزه نساجی نیز متاثر از تغییر قیمت‌ها در صنعت پتروشیمی با افزایش قیمت روبه‌رو شد.

ملاخواه با بیان این‌که با این وجود محصولات نساجی مشمول قیمت‌گذاری در سازمان حمایت نیستند، تصریح کرد: علی‌رغم این‌ موضوع تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان حمایت و انجمن نساجی منعقد شد و براساس آن توافق کردیم که طبق ضوابط سازمان حمایت، محصولات خود را قیمت‌گذاری کرده و آنهایی که مورد تایید قرار می‌گیرد در پایگاه اینترنتی سازمان حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.