دلایل افزایش هزینه آزمون های آیلتس و تافل

دلایل افزایش هزینه آزمون های آیلتس و تافل

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح دلایل افزایش هزینه های آزمونهای بین المللی این سازمان،‌ گفت: سازمان سنجش آموزش از محل برگزاری این آزمونها هیچ سودی نمی برد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: هزینه ثبت نام و برگزاری آزمونهای بین المللی جزء اولویتهای ده گانه ارز نیست و با ارز مرجع یا مبادلاتی برای این منظور هنوز موافقتی نشده است از این رو مبنای محاسبه سازمان سنجش برای هزینه ثبت نام آزمونهایی نظیر آیلتس و تافل، صرافی ها است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال با احتساب دلار ۲۸۵ هزار تومان هزینه آزمون ۵۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان می شود و ما به تفاوت این هزینه در حدود ۶۰ هزار تومان صرف برگزاری آزمون، هزینه های ارسال ارز، ثبت نام و خدمات سازمان سنجش می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سازمان سنجش در سایت خود اعلام کرده که این هزینه علی الحساب است، گفت: درصورتی که هزینه تغییر کند، حتما به اطلاع داوطلب می رسد.

وی اظهار داشت: از طرفی باید این را در نظر گرفت که اگر این آزمون در کشور برگزار نشود،‌ داوطلبان باید هزینه های ۲ تا ۳ برابری برای آزمون های بین المللی متحمل شوند و برای شرکت در این آزمونها به خارج از کشور سفر کنند.

خدایی با تأکید بر اینکه سازمان سنجش از محل برگزاری آزمونهای بین المللی هیچ سودی نمی برد، گفت: سازمان سنجش بین لغو و ادامه روند برگزاری آزمونهای بین المللی با توجه به شرایط ارزی کنونی، ترجیح می دهد آزمون ها در داخل کشور برگزار شود چون به نفع داوطلب است.

وی افزود: هر زمان توانستیم موافقت با دریافت ارز مبادلاتی را برای انجام برگزاری آزمونها به دست آوریم، بلافاصله هزینه های آزمون کاهش می یابد.

به گزارش مهر، هزینه ثبت نام آزمون های تافل و آیلتس در روزهای اخیر تقریبا ۲ برابر شده و موجب اعتراضات و ابهاماتی برای داوطلبان این آزمون ها شده است.

دلایل افزایش هزینه

 

آزمون های آیلتس

 

تافل


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.