دلایل خارش پیری Senile Pruritus چیست؟

خارش پیری دلایل بسیار مختلفی داشته که بهتر است با آنها آشنا شوید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افراد مسن دوره های از خارش منتشر پوست را تجربه می کنند که شایع ترین علت این علامت خشکی پوست است.

وی تصریح کرد: یکی از دیگر علل خارش پوست در افراد مسن سرما است که این حالت بیشتر در زمستان ها مشاهده می شود و خود ناشی از کاهش رطوبت پوست است.

انتظاری گفت: استفاده زیاد از آب گرم در حمام به علت تحلیل بردن چربی های زیر پوستی و در نهایت خشکی بیشتر پوستی باعث تشدید خارش پوست در این گروه سنی می شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از علل دیگر خارش پوست در این گروه استفاده نادرست و فراوان از شوینده های صابونی و لیف کشیدن های شدید است که این پدیده با کاهش رطوبت پوست سبب تشدید خارش به خصوص پس از حمام می شود.

این متخصص متذکر شد: استفاده از داروهای ضد افسردگی و ضد فشار خون نیز می تواند باعث ایجاد و یا تشدید خارش در پوشت افراد مسن شود.

انتظاری تاکید کرد: یکی از مهم ترین علل خارش پوست در افراد مسن بیماری های زمینه ای و سیتیلک نظیر  دیابت، بد خیمی ها، ، درگیری کبدی، داروهای مصرف شده توسط افراد است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.