دلایل خاموشی‌های پراکنده برقی

این مقام مسئول ظرفیت مازاد تولید برق کشور را بیش از ۴۰۰۰ مگاوات عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر هیچگونه کمبود برقی در سطح استان‌های کشور وجود ندارد.

مهر: معاون وزیر نیرو با اعلام دلایل برخی از خاموشی‌های پراکنده از سطح شبکه برق آخرین وضعیت تامین سوخت تابستانی نیروگاه‌ها تشریح و اعلام کرد: در شرایط فعلی کمبود برقی در سطح کشور وجود ندارد.
 
محمد بهزاد درباره آخرین وضعیت تامین و توزیع برق تابستانی مشترکان، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۶۷ هزار مگاوات عبور کرده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در شرایط فعلی ظرفیت عملیاتی تولید برق ایران به ۴۷ هزار مگاوات افزایش یافته است، تصریح کرد: این در حالی است که از ابتدای سالجاری تاکنون رکورد پیک مصرف برق کشور به ۴۲ هزار و ۷۳۱ مگاوات رسیده است.
 
این مقام مسئول ظرفیت مازاد تولید برق کشور را بیش از ۴۰۰۰ مگاوات عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر هیچگونه کمبود برقی در سطح استان‌های کشور وجود ندارد.
 
وی در خصوص برخی از خاموشی‌های پراکنده برق در سطح کشور و به ویژه استان‌های جنوبی، توضیح داد: بر خلاف سالهای گذشته در سالجاری شرایط جوی و اقلیمی تغییرات گسترده‌ای کرده به طوری که همزمان با بارش برف در فصل تابستان در استان‌های حاشیه دریای خزر و جنوب گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد گزارش می شود.
 
بهزاد با بیان اینکه ئر حال حاضر دلیل برخی از خاموشی‌های لحظه‌ای و پراکنده به هیچ وجه کمبود تولید برق نیست، بیان کرد: وقوع رعد و برق و طوفان خسارت‌هایی به برخی از کابل‌های برق می زند که تا تکمیل تعمیرات، خاموشی‌هایی حادث می‌شود.
 
معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از ۵۵ هزار نیروی واکنش سریع در سطح شبکه برق به طور همزمان وضعیت شبکه تولید، انتقال و توزیع را پشتیبانی می‌کنند، تبیین کرد: به محض وقوع کوچکترین حادثه‌ای این نیروها برای تکمیل و بازسازی شبکه برق به محل حادثه اعزام می‌شوند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت نفت برای تابستان سالجاری هیچگونه برنامه‌ای برای خاموشی از قبل برنامه ریزی شده‌ای در سطح شبکه برق ندارد، درباره تامین تابستانی سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها، یادآور شد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه معادل ۲۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی (معادل تولید گاز ۸ تا ۹ فاز پارس جنوبی) در واحدهای نیروگاهی مصرف می شود.
 
معاون وزیر نیرو همچنین از تکمیل ۶۵ درصد موجودی نفت کوره و ۴۸ درصد موجودی گازوئیل مخازن ذخیره سازی سوخت مایع نیروگاه‌ها خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود با روند تحویل سوخت مایع به نیروگاه‌ها، ذخایر سوخت مایع این واحدها تا پایان آبان ماه برای فصل زمستان تکمیل شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.