دلایل سفر به ابوظبی در سال ۲۰۲۴

۱۹م اسفند ،

برترین مجله اینترنتی ایران

هتل ها و اقامتگاه های بسیار لوکس و گران قیمتی که در ساحل و بیابان های ابوظبی وجود دارند یکی از دلایل جذب گردشگر از سراسر جهان است.

 البته استخرهای بزرگ، سوئیت های همچون کاخ و سرویس ۲۴ ساعته تنها دلایل وسوسه کننده برای سفر به پایتخت امارات متحده عربی نیستند. این شهر، با برگزاری لیگ برتر مسابقات گلف و جشنواره فیلم ابوظبی، کانون فرهنگی بین المللی نیز به شمار می رود.

دلایل سفر به ابوظبی در سال 2013 میلادی

با ما همراه باشید تا متوجه شوید چرا باید امسال به این شهر خاورمیانه سفر کنید.

مناظر طبیعی ابوظبی، بیابان های بکر و وسیع و سواحل زیبا در کنار فعالیت ها و جاذبه های فرهنگی، رشد صنعت گردشگری ابوظبی را برای چند سال آینده نشان می دهد.

 این اعتقاد پِپ لوزانو – مدیر کل هتل ریتز کارلتون ابوظبی – است که قرار است در اواخر همین ماه افتتاح شود.

یکی از جاذبه های گردشگری فرهنگی تازه این شهر، لوور ابوظبی است. در ماه ژانویه، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعت توریسم ابوظبی (TDIC)، اعلام کرد با شرکت «عربتِک» قراردادی امضا کرده است تا ساخت این موزه زیبا، یکی از سه ساختمانی که باید در منطقه فرهنگی جزیره سادیات ساخته شوند، را آغاز کند.

دلایل سفر به ابوظبی در سال 2013 میلادی

ساختمان موزه هنرهای زیبا – که معمار آن، ژان ناول، آن را «جزیره روی جزیره» نامیده است – در سال ۲۰۰۹ میلادی تکمیل شده اما افتتاح این پروژه به تاخیر افتاده است. زمان گشایش این پروژه عظیم ۶۵۰ میلیون دلاری، سال ۲۰۲۴ میلادی خواهد بود.

این بنا یکی از زیباترین ساختمان های جهان خواهد بود. این بنا روی اقیانوس معلق است و شامل مجموعه ای از گالری های متعدد، ایوان های سرپوشیده، گذرگاه های باریک و کانال هایی با سقف های گنبدی سفید با قطر ۱۸۰ متری خواهد بود. این موزه قرار است مجموعه ای از آثار هنری از سراسر جهان را در خود داشته باشد. همچنین قرار است بعضی از آثار موزه های پاریس همچون لوور، d’Orsay و پومپیودو را نیز قرض بگیرد.

دلایل سفر به ابوظبی در سال 2013 میلادی

البته موزه لوور ابوظبی تنها جاذبه منطقه فرهنگی جزیره سادیات نیست. این منطقه که قرار است در سال ۲۰۱۷ میلادی تکمیل شود، مراکز خرید و رستوران های متعددی نیز دارد و قرار است در کنار دو موزه هنری دیگر ساخته شوند.

Guggenheim ابوظبی نیز که توسط فرانگ گِری طراحی شده قرار است در سال ۲۰۱۷ میلادی افتتاح شود؛ و موزه ملی زاید که در وصف و مدح رهبر امارات، شیخ زاید الابن سلطان النهیان ساخته شده است نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی گشایش می یابد.

http://www.forbes.com/sites/forbestravelguide/2013/01/28/why-tovisit-abu-dhabi-in-2013/

در حال حاضر، می توانید از باشگاه ساحلی گلف در جزیره سادیات دیدن کنید. این زمین، ۱۸ گودال و ۳۱۷ هکتار مساحت دارد و اولین زمین گلف ساحلی در منطقه است و در سال ۲۰۱۰ میلادی گشایش یافته است. برای دسترسی آسان به این زمین بازی، می توانید در هتل سنت رجیز در جزیره سادیات که به سبک مدیترانه ای ساخته شده است و حدود ۹ کیلومتر ساحل دارد، اقامت کنید.

 رستوران های متعدد با غذاهای خاور میانه، آسیایی و مدیترانه ای و اسپای زیبا با طراحی ملهم از تاریخ عربی نیز از دیگر جاذبه های این جزیره می باشند.

امسال، هتل های ریتز کارلتون و سنت رجیز گشایش خواهند یافت. هتل سنت رجیز، ۱۶ طبقه از برج های دوقلوی ملی ابوظبی را اشغال کرده است. بعلاوه، یک سوئیت بزرگ نیز در پل ارتباطی دو برج دارد.

http://www.forbes.com/sites/forbestravelguide/2013/01/28/why-tovisit-abu-dhabi-in-2013/

ریتزکارلتون نیز با معماری ملهم از دوران رنسانس در اواخر همین ماه جاری میلادی باز می گردد. این هتل یک استخر بزرگ ۵٫۲۰ کیلومتر مربعی، باغ هایی به سبک اروپایی و اتاق هایی با چشم انداز مسجد بزرگ دارد.

صحبت از مسجد بزرگ شد. این مسجد نیز از جمله جاذبه های زیبای ابوظبی است که نباید از دست بدهید. سنگ های مرمر سفید، فرش های دستباف با مساحت ۱۸٫۷ کیلومتر مربع، ۸۲ گنبد با اندازه های متفاوت و استخرهای زیبا در اطراف مسجد از دیدنی های این مسجد می باشند.  

http://www.forbes.com/sites/forbestravelguide/2013/01/28/why-tovisit-abu-dhabi-in-2013/

البته باید گفت همه جاذبه های ابوظبی، فرهنگی نیستند. به طور مثال، باید به «دنیای فراری» اشاره کرد؛ پارک بزرگ و خانوادگی در جزیره یاس که هیجان ماشین سواری در مسابقات شبیه مسابقات رالی جی-فورس فراری را به بازدیدکننده ها منتقل می کند. پارک آبی یاس نیز که در ماه ژانویه سال جاری میلادی گشایش یافته نیز استخرهای مواج و سرسره های آبی بلند دارد.

این شهر زیبای خاور میانه ای اتفاقها و جشنواره های متعددی نیز در سال ۲۰۲۴ میلادی دارد که می توانید در آنها حضور داشته باشید. به طور مثال، می توان به جشنواره ورزش های سه گانه بین المللی (دوم مارس)، جشنواره آشپزی (جشنواره ای که در مکان های مختلف در ۵ تا ۲۰ فوریه برپاست) و جشنواره فیلم ابوظبی (سال قبل در ماه اکتبر برگزار شد) اشاره کرد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.