دلایل شکسته شدن ناخن های بلند

ممتاز نیوز: برای آن که بدانید چرا ناخن های بلند در خانم ها زود شکسته می شوند این خبر را مطالعه کنید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا، در گفتگو با ممتازنیوز، اظهار داشت: ساختمان ناخن دارای سلول هایی است که جسمشان شاخی بوده و در سطح پشت دست شروع به رشد کردن می کند.
 
وی گفت: ناخن دارای بافت های متعدد است که هر گونه ضایعه در لایه های مختلف ناخن باعث زمینه بیماری های ناخن مانند شکنندگی زود رس، لایه لایه شدن ، سفید شدن و نقطه نقطه شدن ناخن می شود.
 
انتظاری عنوان کرد: جنس ناخن از پروتئین است که کراتینیزه می شود و اگر به هر دلیلی این فرآیند کامل نباشد می تواند ناخن را مستعد برای شکنندگی کند که این مسئله بسیار مهمی است.
این متخصص متذکر شد: وجود پروتئین هایی که گوگرد دارند و املاح معدنی مثل کلسیم، روی، آهن، مس در رشد ناخن تاثیر دارند و چنان چه به هر دلیلی در این مواد تشکیل دهند ناخن اشکال وجود داشته باشد زمینه را برای شکستگی ناخن فراهم می کند که باید به تغذیه توجه شود.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از عللی که در خانم ها شکستگی زودرس ناخن را سبب می شود خشکی بیش از حد ناخن ها است که شسته شدن و خشک کردن ناخن ها به طور مکرر باعث کم شدن آب داخل ناخن و شکنندگی آنها می شود.
 
انتظاری افزود: بیماری های زمینه ای مثل پسوربازیس یا داء الصدف هم در شکنندگی ناخن ها تاثیر دارند.
 
وی گفت: رشد هفتگی ناخن ها به طور معمول ۱٫۲ میلیمتر در هفته است که اگر خانمی بعد از سه هفته که در حدود سه تا چهار میلیمتر ناخن هایش بلند شد شکسته شده اشکال در جنس ناخنش وجود داشته که در صورت مایل بود به بلند کردن ناخن باید مشکلات بیماری های زمینه ای آنها برطرف شود به پزشک مراجعه کنند.
 
انتظاری توصیه کرد: خانم هایی که ناخن هایشان را نمی توانند بلند نگه دارند اولا به عوامل ایجاد شکنندگی ناخن ها توجه کرده و سعی در برطرف کردن آن ها کنند و همچنین مصرف کمک مکمل هایی مثل بیوتین با نظر و صلاحدید پزشک و آنها هم بیشتر از ۲ تا ۲٫۵میلی گرم در روز مصرف نشود کمک به بلند کردن ناخن و جلوگیری از شکستن آنها می کند که باید به توصیه پزشک انجام شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.