دلایل معطلی مسافران دریایی بندرلنگه – دبی اعلام شد

شرکت کشتیرانی والفجر دلایل معطلی مسافران خط دریایی بندر لنگه- دبی را اعلام کرد.

 شرکت کشتیرانی والفجر با ارسال گزارشی  دلایل معطلی مسافران خط دریایی بندر لنگه – دوبی را اعلام کرد.
در این گزارش آمده است: ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۸ مرداد ماه سالجاری پس از انجام تشریفات گذرنامه و مهر خروج و مسافرگیری کشتی ایران هرمز ۱۲ در بندر لنگه به مقصد دبی، مسئولین فنی کشتی در تست‌های استاندارد قبل از حرکت خود متاسفانه متوجه نقص فنی در سیستم برق کشتی گردیده که البته با توجه به تشخیص این عیب قبل از حرکت کشتی شاید جای خوشبختی هم بوده است.
بر این اساس با توجه به اینکه ردیابی دلیل نقص فنی ساعاتی به طور انجامید همزمان تصمیم به اعزام کشتی جایگزین نگین از بندرعباس نیز گرفته شد و در تماس به عمل آمده با مسئول بندر راشد امارات؛ وی از پذیرش مسافر در روز ۲۸مرداد مصادف با عید سعید فطر زمان جدید ورود کشتی با توجه به بعد مسافت تا زمان رسیدن کشتی از بندرعباس به بندر لگنه و تاخیر به وجود آمده بود) با اعلام عدم وجود امکانات پذیرش مسافر در آن روز تعطیل امتناع کرد.
از این رو موکداً درخواست ورود کشتی را در روز بعد از عید داشتند و ضمن پذیرایی کامل از مسافران کشتی کاتاماران نگین به عنوان شناور جایگزین طوری برنامه ریزی گردید که مسافرین مربوطه را از بندر لنگه به موقع حمل و در امارات پیاده کندکه مزید استحضار این کار انجام گرفت و درآخرین اخبار واصله شناور مذکور در ساعت ۱۰:۳۰ روز جاری (۳۰/۵/۹۱) به امارات وارد و پهلوگیری کردهاست.
با عرض پوزش از مسافران از بابت مشکل فنی غیرقابل پیش بینی که برای کشتی حادث شده فرصت مغتنم شمرده و به استحضار می‌رساند این شرکت ملی که با سرمایه گذاری شرکت کشتیرانی ج.ا.ا. ایران تاسیس شده است بیش از ۲۶ سال است که با در اختیار داشتن توان تخصصی کامل، کادر دریایی و خشکی مجرب و زیرساخت‌های لازم در خدمت به اهالی منطقه و بنادر و جزایر جنوبی کشور فعالیت کرده و همواره به عنوان پلی ارتباطی بین هموطنان ایرانی و اهالی و ساکنین دو طرف خلیج همیشه فارس در کشورهای امارات، کویت، عربستان و … عمل می‌نماید.
نمونه مرتبط با موضوع هم سرمایه گذاری بسیار سنگین شرکت کشیرانی ج.ا.ا. ایران در بندر لنگه برای ساخت ترمینال بزرگ مسافری، اسکله شناور بوده است. با توجه به شرایط خاص اقتصادی جهت حفظ توان عملیاتی خود با عنایت ویژه به رفاه و امینی مسافرین خود به عنوان امانتی حساس و ارزشمند نیاز به حمایت جدی از سوی مسئولین و متولیان امور دریایی کشور دارد که این امر به درستی توسط مسئولین استانی تشخیص داده شده و در سفرهای استانی سال ۱۳۸۶ ریاست جمهوری بودجه‌ای هم برای این منظور اختصاص داده شد.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.