دلایل پیدایش شی نورانی در آسمان از دید کارشناسان نجوم

عضو هیأت علمی دبیران شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران با تاکید بر اینکه در خصوص ماهیت این پدیده نمی توان گفت، اظهار داشت: احتمال می رود این پدیده ناشی از فعالیت های فضایی و پرتاب موشک به فضا باشد.

وی با اشاره به سابقه مشاهده این نوع اشیای نورانی در کشور، خاطرنشان کرد: در سال ۸۶ نیز چنین پدیده ای در آسمان شب رخ داد و شی نورانی در اکثر شهرهای کشور از سوی منجمان کشور مشاهده شد. این نور ناشی از نشت سوخت از مخزن موشک روسی بوده که در فضا پرتاب شده بود.

رحیمی با بیان اینکه احتمالا شی نورانی مشاهده شده در شب گذشته ناشی از نشت مخزن موشک های پرتابی روسیه باشد، ادامه داد: این نورهمانند سال ۸۶ به صورت مخروطی مشاهده شده است.

مشاهده در ۳ کشور

اسدالله قمری نژاد – دبیر اجرایی کمیته آماتوری انجمن نجوم ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این شی نورانی احتمالا ناشی از سوخت مخزن موشکها باشد، یادآور شد: زمانی که سوخت مخزن موشکی در فضا نشت می کند و وارد جو زمین می شود می سوزد و به صورت شی نورانی مخروطی شکل دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه این شی نورانی در اکثر شهرهای ایران مشاهده شده است، اظهار داشت: این شی علاوه بر ایران در برخی از کشورها چون ترکیه و آذربایجان نیز مشاهده شده است.

قمری نژاد همچنین خاطر نشان کرد: مشاهده این پدیده در وسعت بسیار زیاد نشان دهنده ارتفاع بسیار زیاد این شی است.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدی خیری:

    سلام خدمت عزیزان من امروز درتاریخ۱۴۰۱/۵/۲۰سحرگاه حدودساعت ۴:۴۵دقیقه حدود۶یا۷ستاره ردیفی منظم قطاری پشت سرهم از زاویه اول شاندیز مشهد بسمت کلات نادر دیدم وبعداز ۳۰ ثانیه محو شد تازه ما دو نفر بودیم هر دو نفرمون تاید میکنیم که این ستارهارو دیدیم لطفا راهنمایی کنید بدونم چی دراسمان دیدیم اخه تابحال چنین چیزی ندیده بودم اخه اول فکردیم چندتا موشک پشت سرهم شلیک شدن ولی چیزی که دیدم خیلی فرق میکرد اخه خیلی منظم پشت سر هم بودن ؟؟؟لطفا یک کارشناس راهنمای کنه ممنون میشم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.