دلجویی از تیم متخلف به سبک فدراسیون فوتبال

جام جم آنلاین: وقتی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تبانی محرز هفته پایانی لیگ برتر فوتسال را تایید کرد، به خود بالیدیم و فکر کردیم حالا دیگر می‌توان ادعا کرد، برخوردمان با مسائلی از این دست، برخوردی جدی و درچارچوب قانون بوده است.

البته گرفتن قهرمانی از یک تیم و دادن آن به تیمی که خود در اتفاق‌های هفته پایانی لیگ دست داشت و عاری از اتهام نبود هم خیلی محکمه‌پسند نیست، اما بالاخره همین که بعد از چهار ماه کمیته استیناف می‌آید و حکمی صادر می‌کند که باید چهار ماه پیش، از سوی کمیته انضباطی صادر می‌شد و نشد، باز در نوع خودش قابل قدردانی است.

با این حال در همین شرایط هم شاهد تصمیم‌هایی غیرمنطقی از سوی فدراسیون فوتبال هستیم، تصمیم‌هایی که اثرگذاری حکم اخیر کمیته استیناف فدراسیون را کمرنگ می‌کند.

دیروز فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای از تیم گیتی‌پسند اصفهان به عنوان نماینده فوتسال کشورمان در سومین دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا یاد کرد تا این سوال در ذهن همه ایجاد شود که چرا باید تیم متهم به تبانی، نماینده فوتبال ایران در سطح رقابت‌های بین‌المللی باشد.

البته اهالی فدراسیون در پاسخ به این پرسش به ضیق وقت اشاره کرده و گفته‌اند چون رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا از یازدهم تیر آغاز می‌شود، چاره‌ای جز این نداشته‌اند.

اما مگر حضور نماینده ایران در مسابقه‌هایی در این سطح، چقدر اهمیت دارد که ما بخواهیم به خاطرش قانون را زیر پا بگذاریم و تیمی متخلف به‌زعم کمیته استیناف را در آن شرکت دهیم؟! آیا جز این‌که بخواهیم با این تصمیم ابهام‌برانگیز، از مسوولان تیم گیتی‌پسند به‌خاطر برملا شدن رسوایی اخیرشان و تبانی در لیگ فوتسال دلجویی کرده باشیم، دلیل موجه دیگری را هم می‌توان برای اعزام این تیم به مسابقات آسیایی پیدا کرد؟! اگر فوتبال در کشورهایی نظیر ایتالیا، آلمان، اسپانیا و انگلیس تا این حد پیشرفت کرده است، یکی از دلایلش همین برخوردهای جدی و بدون تعارف مقام‌های قضایی و ورزشی آنها با قانون‌شکنانی است که همیشه سعی در تطمیع همه کس در راستای منافع خود دارند.

ای کاش روزی برسد که ما هم بتوانیم چنین رفتار‌هایی را الگو قرار دهیم.

رضا پورعالی – ‌‌گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.