دلخوش اباتری عنوان کرد: حذف صفرهای پول ملی، مطلوب اما نیازمند بررسی

شنبه ۹ اردیبهشت – ۱۲:۲۸:۰۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه چندی پیش موضوع حذف صفر از پول ملی در دولت مطرح و بعد از مدتی ابتر ماند،گفت:حذف صفر از پول ملی امری پسندیده و مطلوب در اقتصاد کشور است،اما به بررسی و کار کارشناسی بیشتر نیاز دارد.
به گزارش آریا، ” سید کاظم دلخوش اباتری”  با اشاره به اینکه حذف صفر از پول ملی،زمینه‌‌‌های توسعه اقتصادی و زیر ساختی را برای کشور به ارمغان می‌‌آورد،افزود: این طرح دولت در جهت افزایش ارزش پول، معاملات اقتصادی را کارآمدتر خواهد کرد.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این تصمیم، امور تجاری و تبادل کالا را تسریع کرده و زمینه‌های تغییرات دیگری را نیز در ساختار اقتصادی کشور فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تعامل با پول نقد کمتر،خرید و فروش را برای مردم آسان می‌‌کند،اظهارداشت: تجربه کشورهای مختلف در حذف تعدادی از صفرهای پول ملی، تجربه خوبی بوده که کشور ما نیز در صورت فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب مانند تثبیت نرخ ارز، افزایش نرخ رشد اقتصادی و همین‌‌طور توسعه تولید از طریق حمایت از کار ایرانی، می‌تواند در این راستا موفق باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: حذف صفر از پول ملی تأثیر زیادی در کنترل نرخ توم نخواهد داشت، اما بی تردید موجب کارآمدی در معاملات اقتصادی خواهد شد.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در پایان یکی از موضوعات مورد بررسی در جلسات هفته‌های آتی کمیسیون متبوعش را، رسیدگی به موضوع حذف صفر از پول ملی دانست و افزود: موضوع رسیدگی به حذف صفر از پول ملی در جلسات آینده کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۲۲۸۰۷۲۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.