دلسوزی بی اندازه والدین سبب وابستگی و تنبلی ذهنی کودک می گردد

۰۱م آذر ،

دلسوزی بی حد و اندازه والدین سبب وابستگی و تنبلی ذهنی کودک می گردد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر پیمان هاشمیان، عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه والدین برای تربیت فرزند خود از سبک های مختلف فرزند پروری از جمله استبدادی یا دستور صادر کردن، سبک سهل‌گیرانه یا حق انتخاب دادن و سبک مقتدرانه استفاده می کنند، اظهار داشت:‌ دلسوزی‌های بی‌حد و اندازه والدین تاثیری جز وابستگی و تنبلی ذهنی در فرزندان نخواهد داشت.

دکتر پیمان هاشمیان با اشاره به اینکه دستور دادن، تهدید کردن، حرف زدن زیاد، سوالات نابجا و همچنین نصیحت کردن دائمی فرزندان، خود یک مانع ارتباطی مهم میان والدین و فرزندان است، خاطر نشان کرد: باید همیشه به فرزندان خود نشان دهیم که علی‌رغم تمام آنچه باید انجام می‌داده و انجام نداده است یا کارهایی که نباید انجام می‌داده و او انجام داده است او را می‌پذیریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه از مکالمه با فرزندان از کلماتی استفاده شود که بار عاطفی داشته باشد، گفت: والدین باید در  انتخاب واژگان دقت کافی را داشته باشند و از کلمات و صفات سطح پایین و منفی همچون خنگ، احمق، تنبل، کودن که مفاهیم منفی را به کودک القا می‌کند، استفاده نکنند.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه جملاتی چون «شما بچه‌اید، چیزی نمی‌فهمید» می‌تواند تاثیرات مخرب بر روی فرزندان داشته باشد، اظهار داشت : همیشه زمانی را برای انجام دادن فعالیت‌های لذت‌بخش و مفرحی که فرزندمان آنها را دوست دارد، در نظر بگیریم. هیچ‌گاه تحت تاثیر حالات روحی خود، فرزندمان را مورد نقد و ارزیابی یا قضاوت قرار ندهیم و حتما به خاطر بسپاریم رفتار ما به عنوان پدر و مادر، الگوی زنده‌ای است برای فرزندانمان. پس در همه حال مراقب رفتار خود باشیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.