دلیل استفاده ی مایکروسافت از رابط کاربری در ویندوز ۸

شاید برای بسیاری از کاربران ویندوز جالب باشد که چرا مایکروسافت از رابط کاربری مترو استفاده کرده است ، در زیر به توضیح دلایل استفاده از ان می پردازیم .

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ، دیروز خبری را منتشر کردیم مبنی بر اینکه مایکروسافت چرا نام رابط کاربری مترو را تغییر داده و به بررسی دلایل آن پرداختیم اما چرا مایکروسافت مجبور به استفاده از این رابط کاربری شده است ؟

یکی از دلایل اصلی استفاده از رابط کاربری مترو افزایش سرعت بوت شدن است ، سرعت بوت شدن در ویندوز ۷ تقریبا بین ۴۰ تا ۵۰ ثانیه بوده است ، در حالی که سرعت بوت شدن مابقی سیستم عامل ها مانند مکینتاش کمتر از ۲۰ ثانیه است ، بررسی های انجام شده توسط متخصصان مایکروسافت نشان می دهد که اکثر کاربران  خاموش کردن کامل سیستم خود را بیشتر از Hibernate و یا در حالت خواب نگه داشتن می پسندند این امر اهمیت کمتر بودن سرعت بوت شدن را بیشتر نشان می دهد .

 یکی از عواملی که سبب کاهش سرعت بوت شدن می شود گرافیکی نبود دستکتاپ می باشد ، زیرا در هنگام بوت شدن نیاز به لود شدن صفحه ی دستکتاپ پیش می آید که به زمان بیشتری نیاز دارد ، رابط کاربری مترو یا رابط کاربری ویندوز به دلیل گرافیکی نبودن به زمان کمتری برای لود شدن نیاز دارد .

محیط رابط کاربری ویندوز از کاشی های رنگی ساخته شده که با وجود جذاب بودن به هیچ عنوان گرافیکی نیست و می توان یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت بوت شدن را وجود آنها اعلام کرد ، سرعت بوت شدن ویندوز ۸ در حدود ۸ ثانیه است .

از دلایل دیگر استفاده از رابط کاربری مترو هماهنگی آن با محیط های لمسی تبلت ها و تلفن های هوشمند است ، شاید بی شک یکی از دلایل ناموفق بودن ویندوز ۷  در محیط های لمسی آیکون های کوچکی است که کار کردن با آنها بسیار سخت است ، این محیط ها برای رایانه های خانگی تعبیه شده است ، مایکروسافت با طراحی ویندوز ۸ و استفاده از رابط کاربی مترو این مشکل را تا حدود زیادی برطرف کرده است ./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.