دلیل اصلی آلودگی هوا چیست؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سبب اصلی آلودگی هوا چیست؟

دلیل اصلی آلودگی هوا چیست؟

ممتازنیوز: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت:۸۰ درصد آلودگی هوا در کلان شهرها به سبب تردد خودروهای فاقد معاینه فنی است از این رو باید معاینه فنی خودروها براساس اصول انجام شود و مدت زمان معاینه فنی نیز کاهش یابد.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی محمد شاعری افزود: اکنون زمان معاینه فنی خودروها از دو سال به پنج سال افزایش یافته که سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات گسترده ای را برای کاهش آن به حداقل دو سال انجام داده اما هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیده است.
وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون اقدامات بسیاری را در زمینه طرح جامع کاهش آلودگی هوا در هشت کلان شهر کشور شامل تهران، اهواز، اراک، تبریز، مشهد، شیراز، کرج و اصفهان انجام داده است . هم اکنون با تلاش های صورت گرفته سوخت با استاندارد یورو ۴ و خودرو با کیفیت بالا در کشور تولید می گردد بنابراین بجاست که نمایندگان مجلس قانون کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها را تصویب کنند تا طرح ملی کاهش آلودگی هوا به درستی اجرا شود.
شاعری گفت: بعضی از کمیسیون های تخصصی مجلس پیشنهاد دادند تا مدت زمان معاینه فنی خودروها از پنج سال به سه سال کاهش یابد اما به طور حتم خودرویی که سه سال بدون معاینه در معابر تردد کند آلودگی بسیاری را ایجاد می کند.
وی خاطرنشان کرد که هم اکنون در بیشتر کشورهای دنیا مدت زمان معاینه فنی خودروها یک ساله است این در حالی است در این کشورها به ندرت بیش از پنج سال از یک خودرو استفاده می گردد و از سوی دیگر تمام استانداردهای لازم در ساخت خودرو رعایت می گردد.
مجلس شورای اسلامی در سال ?? لایحه پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها را تصویب کرد و از آن زمان تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش است تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی را متقاعد کند که پنج ساله شدن معاینه فنی خودروها به ضرر شهرهای بزرگ است و آلودگی بیشتر هوا را به دنبال خواهد داشت اما تاکنون نتیجه ای به دست نیامده است.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رضا:

    بعضی مطالب خوب ولی بعضی از مطالب واقعا شرم آوره به ما ها چه که هنر پیشه ها چجوری لباس میپوشن یا با کیا عکس میندازن تا کی میخواین تو زندگی مردم فضولی کنین —اصرار چکامه چمن ماه بی بی حیایی که چی بشه اخه زندگی هر کس به خودش مربوطه دوست دارم وقتی یکی دو ماه دیگه به سایتتون سر زدم دیگه این وضع نباشه البته خودتون میدونین ولی واقعا فضولی بده مشکل اصلی همهی مردم بخاطر دخالت تو زندگی دیگرانه امیدوارم حرف هام شما رو به خودتون بیاره!!!!!!!!!!!!!!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.