دلیل برکناری وزیر ارتباطات چه بود؟

۱۲م آذر ،

چکیده: اختلاف دیدگاه در جلسه دیروز شورای عالی فضای مجازی و همزمانی طرح مباحث جدی که دیروز در جلسه این شورا اتفاق افتاد،سبب شد تا رضا تقی پور با حکم رییس جمهور از سمتش برکنار شود.

به گفته یک مقام آگاه سبب برکناری رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که شب قبل به صورت ناگهانی صورت گرفت،اختلاف نظر شدید و درگیری لفظی بین دبیرشورای عالی فضای مجازی و تقی پور در جلسه روز قبل شورای عالی فضایی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک مقام آگاه در این رابطه گفت:اختلاف دیدگاه در جلسه دیروز شورای عالی فضای مجازی و همزمانی طرح مباحث جدی که دیروز در جلسه این شورا اتفاق افتاد،سبب شد تا رضا تقی پور با حکم رییس جمهور از سمتش برکنار شود.

براساس این گزارش،در جلسه روز قبل شواری عالی فضای مجازی که با حضور اعضای این شورا برگزارشد،درجریان تصویب شرح وظایف این شورا درگیری لفظی بین دبیر شورای عالی فضای مجازی و رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات در مخالفت با شرح وظایف این شورا صورت می گیرد که ساعاتی بعد از این جلسه حکم برکناری وزیر ارتباطات صادر می گردد.اگرچه گفته می‌شود این حکم در چندین ماه پیش صادر شده بود اما تاکنون از سوی رییس جمهور ابلاغ نشده بود.
البته گفته می‌شود در حکم پیشین قرار بود رضا فضلی، سرپرست سابق سازمان فضایی که قبلا در سازمان فضایی معاون رضا تقی پور وزیر فعلی ارتباطات بود جایگزین وی شود.

گفتنی است، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران قبلا نیز مطرح کرده بود اعتقادی به وجود یک وزارتخانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و موضوع ادغام این وزارتخانه را در وزارت راه سال قبل مطرح کرده بود که این طرح در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد.
براساس این گزارش با توجه به حکم دیشب رییس جمهور در خصوص سرپرستی علی نیکزاد وزیر راه، مسکن و شهرسازی به عنوان سرپرست وزارت ICT‌ احتمالا رییس جمهوری در چند روز آینده طرح ادغام این وزارتخانه را با وزات راه، مسکن و شهر سازی بار دیگر به مجلس شورای اسلامی خواهد برد.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.