دل‌بوسکه: نباید در موفقیت‌هایمان غرق شویم

۱۱م دیماه ،

ویسنته دل بوسکه معتقد است که گرچه از نتایجی که کشورش در سال‌های قبل به دست آورده، بسیار راضی است اما می‌خواهد لاروخا در سال ۲۰۲۴ با راهیابی به رقابت‌های جام‌جهانی و قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها این روند را ادامه دهد.

دل بوسکه که در سال ۲۰۰۸ پس از لوئیس آراگونس هدایت تیم ملی اسپانیا را در دست گرفت، در سال ۲۰۱۰ با این تیم قهرمان جهان شد و در سال ۲۰۱۲ نیز قهرمانی اروپا را برای ماتادورها به ارمغان آورد.

در حالی که این سرمربی ۶۲ ساله به شدت از موفقیت‌هایی که با تیم کسب کرده خوشحال است، اظهار داشت:‌ سال خوبی برای تیم ملی بود. قهرمانی در اروپا برای دومین دوره متوالی موفقیتی بود که توانستیم به آن برسیم اما اگر می‌خواهیم در آینده نیز همین موفقیت‌ها را به دست آوریم، نباید در موفقیت‌هایی که به دست آورده‌ایم غرق شویم.

دل بوسکه ادامه داد: شخصا از اینکه این قهرمانی برای مردم کشور شادی را به دنبال داشت، به خود می‌بالم، هر چند گفته بودم که این قهرمانی مشکلات مردم اسپانیا را حل نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اولین هدفم من راهیابی به جام‌جهانی برزیل است. ما در ماه مارس دو بازی تعیین کننده مقابل فنلاند و فرانسه در پیش داریم. شکست فنلاند می‌تواند خیال ما را برای دیدار مقابل فرانسه راحت کند.

سرمربی اسپانیا تأکید کرد: می‌دانیم که نمی‌‌توانیم به خودمان اجازه دهیم که مقابل رقبایی که روی کاغذ محکوم به شکست آنها هستیم، به خودمان مغرور شویم، زیرا این مسئله می‌تواند برای ما کشنده باشد.

دل بوسکه در خصوص رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها نیز گفت: برای قهرمانی در این مسابقات تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم. این موفقیتی است که اسپانیا تنها یک بار توانسته آن را به دست آورد، تنها زمانی که بتوانید قهرمان جهان شوید می‌توانید در آن شرکت کنید؛ رقابتی که در کشور میزبان دوره آینده رقابت‌های جام‌جهانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جام کنفدراسیون‌ها رقابت جالبی است. شرکت در آن به اسپانیا کمک کرد تا قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ شود. ورزشگاه را در آفریقای جنوبی می‌شناختیم و با جو، شرایط آب‌و هوایی و مشکلاتی که می‌توانست در جام‌جهانی نیز تکرار شود آشنایی داشتیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا یادآور شد: شکست مقابل آمریکا در این مسابقات در سال ۲۰۰۹ درسی بود که در ۲۰۱۰ از آن استفاده کردیم. تمام آن تجربیات در جام‌جهانی به ما کمک کرد. امیدوارم که به همین شیوه از جام کنفدراسیون‌های بعدی که با تمام تلاش و با هدف پیروزی در آن به میدان می‌رویم نیز استفاده کنیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.