دمای غرب ایران تا ۱۰ درجه خنک می شود

به گزارش خبرآنلاین، نقشه‌های پیش یابی نشان می دهد که یک سامانه بارشی در روز پنجشنبه به شمال‌غرب کشور نزدیک می‌شود و در استان‌های واقع در شمالغرب و سپس در روزهای آغازین هفته آینده علاوه بر این مناطق در استان‌های واقع در نوار شمالی فعال می‌شود.

بنابراین از عصر پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان رگبار و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدیی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین و گیلات و به تدریح در مناطق استان‌های تهران، شمال سمنان، مازندران و گلستان آسمان ابری همراه با رگبار، وزش باد، و برخی نقاط همراه با تگرگ و رعد و برق همراه است.

این شرایط به تناوب در روزهای شنبه و یکشنبه ادامه خواهد داشت و دمای هوا در روزهای جمعه در شمال غرب کشور و در نوار شمالی به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

این در حالی است که سازمان هواشناسی طی صدور اخطاریه‌ای نسبت به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های غرب کشور و آبگرفتگی به سبب بارش شدید باران همراه با تگرگ اخطار داده است؛ عصر پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و طی روزهای جمعه و شنبه در برخی از مناطق آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان به سبب پیش‌بینی می‌شود.

طی روز جمعه در استان اردبیل و آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی و در روزهای شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.